۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
زیرساخت‌های لازم برای ایجاد بازارچه مرزی «هلاله شمالی» فراهم شد
استاندار ایلام:

زیرساخت‌های لازم برای ایجاد بازارچه مرزی «هلاله شمالی» فراهم شد

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به برنامه دولت برای فعال کردن سه بازارچه مرزی در استان گفت: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد بازارچه مرزی «هلاله شمالی» فراهم شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا در دیدار با صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و هیئت همراه که با حضور فلاحی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استانی صورت گرفت بر ضرورت بازگشایی رسمی سه بازارچه مرزی چیلات‌، چنگوله و هلاله شمالی تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات مهم مردم کشور ایجاد کنسولگری عراق در ایلام است، چرا که اصلی ترین مرکز تردد زوار، مرز مهران با بیش از ۶۵ درصد تردد زوار به عتبات عالیات است.

استاندار ایلام با اشاره به گشایش غیر رسمی بازارچه هلاله شمالی و انجام صادرات از این مرز، افزود: زیرساخت‌های لازم به صورت جهادی در هلالی شمالی در حال ایجاد شدن است و در مرزهای دیگر از جمله چیلات و چنگوله هم زیرساخت‌ها به نحو مطلوب صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این سه بازارچه مرزی با توجه به جمعیت بالای مرزنشینان بر معیشت آنان تأثیر مستقیم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: گشایش این بازارچه‌ها فرصت کم نظیری برای استان است و بیش از ۲۵ هزار خانوار مرزنشین در این خصوص تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

کد خبر: ۱۵۴٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha