۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
سامانه جامع اطلاعات و برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌ها «سجاب» کلید خورد

سامانه جامع اطلاعات و برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌ها «سجاب» کلید خورد

راه اندازی سامانه جامع اطلاعات و برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌ها در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهی قرار گرفت.

به گزارش بازار، نخستین جلسه کارگروه راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات و برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران (سجاب) با حضور هادی یوسف‌پور آذری عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی، مسعود نیکبخت معاون عملیات هوانوردی، امیرحسین تابع‌جماعت معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی، مجید یارندی مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات و سایر مدیران کل و کارشناسان مرتبط برگزار شد.

عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی گفت: سامانه در راستای برنامه راهبردی جدید مدیریتی در شرکت فرودگاه‌ها و با هدف دسترسی سریع و صحیح سطوح مدیریتی شرکت به داده‌ها و آخرین آمار و اطلاعات برخط حوزه‌های عملکردی خواهد بود.

یوسف پورآذری افزود: تصمیم گیری صحیح و سریع در سطوح عالی مدیریتی، نظارت بر عملکرد حوزه‌های اصلی، مدیریت منابع و دریافت گزارشات و آمار مربوط، دسترسی به موقع به داده‌ها و آخرین اطلاعات به صورت برخط، مستلزم راه اندازی سامانه جامع مدیریتی بوده تا اطلاعات مورد نیاز و شاخص‌های عملکردی را بر اساس تعریف سطح دسترسی و حفظ محرمانگی داده‌ها، به مفهومی‌ترین شکل و به صورت گرافیکی و تصویری در اختیار مدیران ارشد و سایر سطوح مدیریتی قرار دهد.

عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها در ادامه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر شفافیت و مدیریت برنامه محور اشاره کرد و گفت: سامانه سجاب نیز در راستای تاکیدات وزیر و با ایده و محوریت معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی و مدیریت فنی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات معاونت عملیات هوانوردی پیاده‌سازی خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این سامانه برای تولید داشبوردهای مدیریتی و برای تصمیم گیری بهینه مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها پیاده سازی و بر اساس داده‌های احصا شده، اولویت‌ها شناسایی و اطلاعات برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری موثر مدیران به صورت کاملا دیداری در داشبوردهای مدیریتی به فراخور وظایف حوزه سرپرستی نمایش داده می‌شود.

یوسف پورآذری گفت: این طرح در دو بخش اجرا خواهد شد که در بخش نخست آن، مدیران ارشد و در بخش دوم، ادارات کل و فرودگاه‌ها از آن بهره‌برداری می‌کنند، اما وجه مهم این سامانه شفافیت، تکریم مردم و سهولت دسترسی آن‌ها به خدمات فرودگاهی خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در این سامانه داده‌های مورد نیاز شامل آمار و اطلاعات نیروی انسانی، بازرگانی، مالی، پروژه‌ها، تجهیزات و امکانات فرودگاهی، آمار پرواز و مسافران به عنوان منابع اطلاعاتی در یک پایگاه داده پالایش شده و بر اساس این منابع، سنجه‌های ارزیابی عملکرد (KPI) دریافت خواهد شد.

امیرحسین تابع‌جماعت تصمیم گیری صحیح علمی و منطقی مبتنی بر داده‌های برخط و لحظه‌ای عملکردی شرکت، نظارت بر حوزه‌های اجرایی شرکت و تحلیل و بررسی و عارضه‌یابی، بهبود عملکرد در سطح واحدها و کارکنان، کاهش خطاهای تصمیم گیری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و کمک به مدیریت بهینه در زمان بحران را از مزایای راه‌اندازی این سامانه بیان کرد.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha