۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
مازندران با غفلت تاریخی در اقتصاد گردشگری مواجه است
در گفتگو با بازار؛

مازندران با غفلت تاریخی در اقتصاد گردشگری مواجه است

ساری- ماهفروزی، دبیر اجرایی رویداد بین المللی گردشگری ساری ۲۰۲۲ با اشاره به غفلت تاریخی در حوزه هتلینگ و گردشگری در استان گفت: گردشگری باید به عنوان اقتصاد مدنظر قرار گیرد.

علی ماهفروزی در گفتگو با خبرنگار بازار انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو را فرصتی برای معرفی جاذبه های این صنعت بیان کرد و درباره قابلیت های استان مازندران گفت: همواره مکان هایی که به عنوان های محورهای تفریحی طبیعی و گردشگری در جهان مطرح هستند تلاش کردند با پیوست های فرهنگی نظیر موزه ها، جشنواره ها و غیره بتوانند شرایطی برای معرفی جاذبه هایشان ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید فضایی ایجاد کرد که گردشگر برای مدت طولانی در یک منطقه اقامت کند، نقش مشاغل و صنوف و بخش های مختلف را برای ایجاد زیرساخت ها مهم برشمرد و گفت: در گردشگری جهان، از محدودیت های گردشگری خارج شدیم و گردشگری به عنوان اقتصاد و زیرساخت فرهنگی مدنظر و بستری برای همگرایی ملی است.

ماهفروزی یادآور شد: وقتی صحبت از تمدن، خرده فرهنگ ها، مردم شناسی، زبان و گویش و غیره می شود نشان از هویت های فرهنگی مردم منطقه است و همه این مسائل در رونق گردشگری تاثیر دارد و متاسفانه با غفلت تاریخی در حوزه گردشگری روبرو هستیم.

دبیر اجرایی رویداد گردشگری ساری گفت: هتلینگ سبب شده تا گردشگری در استان یک قرن قدمت داشته باشد و قبل از چاپارخانه ها و مهمانسراها نیز نقش هتلینگ را در گذشته ایفا کرده اند و نتوانستیم از این ظرفیت استفاده و بهره بریم.

وی با اظهار این که ایران در چهار راه تمدن قرار دارد، گفت: در گردشگری مازندران فقط به حضور مسافران در دریا و جنگل بسنده کردیم و رویداد گردشگری ۲۰۲۲ ورق جدیدی در گردشگری استان مازندران ایجاد می کند و باید از آن حمایت شود.

ماهفروزی یادآور شد: باید با گردشگری به عنوان فرصت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نگاه کرد نه به عنوان تفریح و سرگرمی زیرا گردشگر مسئله اقتصاد استان است.

وی با اظهار اینکه سابقه تمدنی مازندران به بیش از چهار سال می رسد، گفت: با این تاریخ و تمدن باید موزه های مردم شناسی، باستان شناسی و غیره در تمام شهرهای استان وجود داشته باشد زیرا به غنا و رونق گردشگری کمک زیادی خواهد کرد.

وی گفت: رویداد گردشگری مازندران را بیدار کرد و سبب شده تا به ظرفیت های مختلف گردشگری در استان توجه ویژه ای شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha