۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
حضور سه سرمایه‌گذار خارجی با ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌ در اردبیل
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

حضور سه سرمایه‌گذار خارجی با ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌ در اردبیل

اردبیل - نژادمحمد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته حضور سه سرمایه‌گذار خارجی با حجم سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلار در استان اردبیل شاهد هستیم.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این سه سرمایه‌گذار در سال گذشته در پروژه‌های تولیدی و صنعتی استان سرمایه‌گذاری کردند اما در سه ماهه امسال هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری خارجی در استان اردبیل اتفاق نیفتاده است.

وی از پیگیری‌ها برای مشارکت شرکت‌های خارجی با هدف تکمیل پروژه‌های عمرانی خبر داد و تصریح کرد: اقدامات مؤثری در حال انجام است تا با فراخوان شرکت مادر تخصصی تأمین و تجهیز طرح‌های زیربنایی حضور فعال شرکت‌های خارجی را در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در استان اردبیل شاهد باشیم.

پاسخ اولیه به سرمایه‌گذار در اجرای طرح‌ها و پروژه‌هادر کمتر از ۲ روز
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را با هدف احصا و کاهش فرآیندهای زاید صدور مجوزها در بهبود فرآیند تولید و اشتغال یادآور شد و گفت: با تلاش این مرکز در چند ماه اخیر یک سوم زمان مورد نیاز برای صدور مجوزها کاهش پیدا کرده و تسهیل در این فرآیندها را با حذف قوانین مخل کسب و کار شاهد هستیم.

نژادمحمد افزود: همچنان در این مرکز تلاشمان بر این است تا با اصلاح، بهبود فرآیندها، تسهیل امور همچنین حذف مقررات زاید یاریگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری باشیم که این کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این مرکز نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا فرآیند صدور مجوزها را در یک سامانه الکترونیکی یکپارچه کاهش داده و به سرعت پاسخ استعلامات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران صادر شود.

نژادمحمد اضافه کرد: ما سعی می‌کنیم در کمتر از ۲ روز پاسخ اولیه را به سرمایه‌گذار در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و یا عدم اجرای آن ارائه کنیم که در این زمینه با تاکید استاندار اردبیل زمان استعلامات نیز به حداقل رسیده و با تجمیع این استعلامات در یک سیستم یکپارچه از موازی‌کاری و طولانی شدن فرآیندها جلوگیری می‌شود.

تا آخر تیرماه دستگاه‌های اجرایی استان فرصت جذب اعتبارات را دارند
وی میزان سرمایه‌گذاری خارجی رخ داده در استان را به تعداد سه مورد سرمایه‌گذاری به ارزش ۶۰ میلیون دلار یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بهترین شرایط و جذاب‌ترین فضای سرمایه‌گذاری را مهیا کنیم.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل در مورد جذب اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه داد: تا آخر تیرماه دستگاه‌های اجرایی فرصت جذب اعتبارات دارند و تاکنون ۷۰ درصد جذب اعتبارات استان انجام شده است.

نژادمحمد گفت: تلاش می‌کنیم تا هیچ‌گونه برگشتی اعتبار نداشته باشیم و با تمدید ۲ ماهه جذب اسناد خزانه و هزینه‌کرد منابع ابلاغی هدفمندی یارانه‌ها، تا سال آینده امیدواریم بهترین عملکرد را در جذب اعتبارات شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha