۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
پروانه ساختمانی در بسیاری از شهرهای کشور «حضوری» صادر می شود
در گفتگو با بازار؛

پروانه ساختمانی در بسیاری از شهرهای کشور «حضوری» صادر می شود

گرگان- مرتضوی، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان ایران گفت: با توجه به اینکه سال ها است صدور مجوز پروانه ساختمانی غیرحضوری شده اما در بیشتر شهرهای کشور پروانه به صورت حضوری صادر می شود.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال های اخیر قانون رفع موانع تولید را در کشور شاهد بودیم که در آن هم به تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی تأکید شده بود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان ایران توضیح داد: براساس تمهیداتی که در وزارت کشور و راه و شهرسازی پیش بینی شده، صدور پروانه در چند بخش از جمله ملاحظات شهرسازی و معماری و سلایق مالک و کنترل در شهرداری و همچنین الزامات نظام مهندسی در نظر گرفته شده است و بعد از آن آن وارد مراحل صدور مجوزات اجرایی و پروانه احداث می شویم.

وی بیان کرد: صدور پروانه فرصتی را فراهم می کند که مالک با انبساط خاطر بیشتری به مشکلات خود در بخش های دیگر از جمله سازه، تهیه نقشه ها و آزمایش خاک و غیره بپردازد.

مرتضوی با بیان این که ما در تمام شهرهای کشور و مراکز استان ها از یک نسخه واحد برای صدور پروانه ها تبعیت نمی کنیم، ادامه داد: در حال حاضر در برخی از شهرها مراجعات غیرحضوری است و پنجره واحد تشکیل شده و همه سازمان های مربوطه در فرآیند صدور مجوز حضور دارند ولی در بسیاری از شهرهای ما هم مراجعات به صورت حضوری است که قابل تأمل است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان ایران افزود: متاسفانه با توجه به اینکه عملیات صدور مجوز پروانه ساختمان حدود هفت سال است که توسط دفاتر خدماتی انجام می شود، ولی در بسیاری از شهرهای ما هنوز این کار به صورت حضوری اتفاق می افتد.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha