۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
سند تحول اقتصادی دولت بدون کارایی؛ فضای اجتماعی و احتکار، حذف ارز ترجیحی را از اهدافش دور کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

سند تحول اقتصادی دولت بدون کارایی؛ فضای اجتماعی و احتکار، حذف ارز ترجیحی را از اهدافش دور کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:دولت نظرش بر این بود که اقدامات در زمینه حذف ارز ترجیحی را تا چند ماه آینده عملیاتی کند، اما فضای اجتماعی و احتکارهای صورت گرفت به طور کلی،آن مسیر تعیین شده را تغییر داد.

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار ،گفت: سند تحول اقتصادی دولت وجود دارد و اما هنوز حرکت خاصی پیرامون این سند صورت نپذیرفته است و نمی توانیم فعلاً هیچ ارزیابی از سند تحول اقتصادی دولت داشته باشیم.

وی در ادامه در ارزیابی خود پیرو آماده‌سازی کالابرگ به مردم در راستای اصلاح نظام یارانی کشور اظهار کرد: اقدامات در زمینه تهیه کالا برگ رو به انجام است اما احساس می‌شود مرحله‌بندی که دولت برای حذف ارز ترجیحی مدنظر قرار داده بود به هم خورده ،یعنی دولت نظرش بر این بود که این اقدامات را تا چند ماه آینده عملیاتی کند، اما فضای اجتماعی و احتکارهای که صورت گرفت به طور کلی آن مسیر تعیین شده را تغییر داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نظر کارشناسان هم حذف ارز ترجیحی به صورت تدریجی بوده است، گفت: با این حال دولت در عمل انجام شده مجبور شد که برنامه‌ریزی خود را تغییر دهد.

این نماینده مجلس گفت: با این حال امیدواریم هیجانات بعد از اصلاحات اقتصادی فروکش کند تا بتوان آثار واقعی این اصلاحات و تغییرات را کنترل کرد.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha