۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
افزایش احتمالی قیمت نفت به ۱۳۰ دلار در ماه ژوئن| بررسی عوامل تعیین کننده در قیمت
تحلیل بازار نفت؛

افزایش احتمالی قیمت نفت به ۱۳۰ دلار در ماه ژوئن| بررسی عوامل تعیین کننده در قیمت

با بازگشت چین به بازارهای جهانی، وضع تحریم های نفتی علیه روسیه توسط اتحادیه اروپا و برخی عوامل دیگر، قیمت نفت موفق شد مقاومت مهم ۱۱۴ دلاری خود را بشکند.

به گزارش بازار، قیمت نفت خام برنت در ماه می عملکرد خوبی از خود نشان داد که ناشی از دو فاکتور عمده یعنی کاهش قرنطینه های کرونایی در چین و تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه بود. در نتیجه، نفت برنت از پایین ترین قیمت خود یعنی ۱۰۱ دلار در اوایل ماه می به ۱۲۴.۱۰ دلار افزایش یافت.

اکنون هر بشکه نفت برنت با قیمت ۱۱۵ دلار معامله می شود که پایین ترین سطح از ۲۶ می سال جاری میلادی بوده است. همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز با قیمت ۱۱۴ دلار معامله می شود.

انتظار می رود با خروج چین از قرنطینه های کرونایی، تقاضا برای نفت خام در ژوئن سال جاری همچنان در حال افزایش باشد که منجر به ایجاد تورم شدید جهانی در بازار انرژی خواهد شد. بنابراین، سرمایه گذاران انتظار دارند که تقاضای نفت در بازارهای جهانی همچنان در حال افزایش باشد؛ چراکه چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان در حال بازگشت به این بازار است.

در عین حال، فصل رانندگی با اتوموبیل های شخصی به منظور تعطیلات تابستانی در کشورهای غربی نیز به افزایش تقاضای جهانی نفت کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر، نگرانی های مربوط به میزان عرضه نفت احتمالا در ژوئن ادامه خواهد داشت. بارزترین تحول، تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی نفت خام ارزان روسیه بود. این بدان معناست که این بلوک سیاسی-اقتصادی از خرید حداقل دو سوم نفت کشور خودداری خواهد کرد.

همچنین تمامی شرکت های بیمه اروپایی از تعامل و همکاری با شرکت های روسی منع شده اند که همین موضوع، منجر به افزایش قیمت حمل نفت به ویژه با کشتی خواهد شد. بنابراین، با افزایش تقاضا و دست نخورده ماندن عرضه، این احتمال وجود دارد که قیمت نفت خام برنت در ماه ژوئن به رشد خود ادامه دهد.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت
قیمت نفت برای یک جهش بزرگ آماده می شود. بر همین اساس، نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت نفت خام در هفته پایانی ماه توانست به بالای سطح مقاومت کلیدی در ۱۱۴.۷۶ دلار حرکت کند. این یک حرکت مهم برای بازار نفت بود؛ چراکه بازار از ۱۸ آوریل در تلاش بود تا قیمت ها را به سمت بالا بشکند که نهایتا موفق به انجام این کار شد.

افزایش احتمالی قیمت نفت به ۱۳۰ دلار در ماه ژوئن| بررسی عوامل تعیین کننده در قیمت

نگاه دقیق‌تر نشان می‌دهد که نفت با نزدیک شدن به سطح حمایت کنونی، الگوی شکست و تست مجدد را تشکیل داده است. از نظر تاریخی، استراحت و تست مجدد معمولاً یک علامت صعودی است.

بنابراین گمان می رود که نفت برنت به روند صعودی خود در ماه ژوئن ادامه داده و گاوها مقاومت ۱۳۰ دلاری را هدف قرار دهند. سقوط به زیر سطح حمایت ۱۱۰ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha