۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲
دولت چاره‌ای جز اصلاح یارانه‌ها نداشت| یارانه نقدی تورم‌زاست
نماینده مردم گلستان در مجلس دهم:

دولت چاره‌ای جز اصلاح یارانه‌ها نداشت| یارانه نقدی تورم‌زاست

نماینده مردم گلستان در مجلس دهم گفت: ارز دو نرخی در اقتصاد به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هیچ کارکرد مثبتی به همراه ندارد زیرا باعث ایجاد رانت و سوءاستفاده‌های فراوان می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، قرجه طیار؛ نماینده مردم گلستان در مجلس دهم درباره مضرات ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز دو نرخی در اقتصاد به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هیچ کارکرد مثبتی به همراه ندارد زیرا باعث ایجاد رانت و سوءاستفاده های فراوان می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به زمان تصمیم درباره ارز۴۲۰۰ بیان کرد: شرایط خاصی در آن مقطع از زمان بر کشور حاکم بود که چنین تصمیمی را توجیه می کرد، البته هنوز هم از آن شرایط خارج نشده ایم و بهتر آن بود تا زمان دیگری را برای انجام این کار در نظر می گرفتند، به همین جهت است که برای انجام اصلاحات اقتصادی باید احتیاط به خرج داد.

نماینده مردم گلستان در مجلس دهم افزود: اصلاحات اقتصادی با وجود آنکه لازم بود و در هر صورت باید اجرا می‌شد، اما نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که متاسفانه خیلی توجه نشد، در صورتیکه تمام جوانب کار از سوی مجریان این طرح سنجیده می‌شد، فشار کمتری به مردم در نتیجه عملیاتی ساختن یکی از مهم‌ترین تصمیمات اقتصادی وارد می آمد.

قرجه طیار در ادامه یادآور شد: کنار مشکلات پیش آمده باید به این نکته هم اشاره کرد که شرایط اقتصادی به شکلی بود که دولت هم چاره ای جز انجام این کار نداشت و حتما باید آن را عملیاتی می کرد زیرا از این ارز دو نرخی سوءاستفاده های شخصی فراوانی شکل می گرفت.

وی درباره روش های حمایتی دولت از مردم در نتیجه بهینه سازی پرداخت یارانه ها تصریح کرد: حمایت مردم به صورت کالابرگ بسیار بهتر از پرداخت نقدی است، ولی از آنجا که درباره جزئیات برنامه حمایتی دولت قرار ندارم، در این خصوص توضیح بیشتر نمی توانم مطرح کنم، اما شکی وجود ندارد که یارانه نقدی کشور را به دلیل رشد نقدینگی مجدد با مشکلاتی روبرو خواهد کرد که بسیار سخت می توان آن را جبران کرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha