۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
 اعلام شرایط صدور روادید برای سفر شرکت‌کنندگان جام‌جهانی ۲۰۲۲ به ایران

اعلام شرایط صدور روادید برای سفر شرکت‌کنندگان جام‌جهانی ۲۰۲۲ به ایران

شالبافیان، معاون گردشگری از اعلام شرایط صدور روادید برای سفر شرکت‌کنندگان جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به ایران خبر داد.

به‌ گزارش بازار، علی‌اصغر شالبافیان گفت: شرایط صدور روادید برای شرکت‌کنندگان درجام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، برای اطلاع‌رسانی نهادهای ذیربط و آگاهی‌بخشی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالان گردشگری، شرکت‌های حمل و نقل، خطوط هوایی و نیز اتباع خارجی متقاضی رویداد و تارنمای نمایندگی و هر جامعه هدفی که زمینه سفر آنان به کشور وجود دارد، اعلام شده است.

وی افزود: در این دستورالعمل آمده است، اتباع کشوره/ایی که تیم‌های فوتبال آنان به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرده اند، می‌توانند روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) درخواست کنند. شرایط این بخش ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شده است.

شالبافیان با اشاره به اینکه اتباع همه کشورها (به غیر از تعدادی از کشورها که در بندهای و و ز آمده است) در صورت ارایه بلیط از مبداء دوحه، می‌توانند درخواست روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) اقدام کنند، گفت: «ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و درج تصویر بلیط در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) از جمله شرایط این بند مطرح است.

به گفته معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بند ج این دستورالعمل آمده است: اتباع همه کشورها (به غیر از تعدادی از کشورها که در بندهای "و" و "ز" آمده است) در صورت ارائه نامه از وزارت ورزش کشور محل توقف خود مبنی بر گواهی شرکت فرد، متقاضی می‌تواند روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) درخواست کند. این در حالی است که شرایط تحقق این امر با دو ضابطه ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز درج تصویر گواهی از وزارت ورزش کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) مورد تایید است.

شالبافیان ادامه داد: «طبق بند د، دستورالعمل لغو روادید در صورتی که وزارت خارجه کشور متوقف فیه و یا نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی خارجی در ایران یادداشت رسمی مبنی بر اعلام شرکت فرد یا افراد ارائه دهند، متقاضی می‌تواند روادید متعدد با مدت اعتبار دوماهه با مدت ۲۰ روز (رایگان) کند. این در حالی است که شرایط تحقق این موضوع ثبت درخواست روادید جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز درج تصویر یادداشت رسمی به زبان‌های فارسی و زبان مدنظر کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) اعلام شده است.»

بنا به گفته معاون گردشگری همچنین در بند ه این دستورالعمل، اتباع کشورهایی که از طریق عبور (ترانزیت) تمایل به شرکت در جام‌جهانی قطر را دارند با ارایه مدارک لازم (در سامانه روادید) می‌توانند روادید متعدد با مدت اعتبار دو ماهه با مدت ۲۰ روز (رایگان) دریافت کنند. همچنین منطبق بر بند و، اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، بنگلادش، سومالی، کلمبیا، اردن و سریلانکا از

این تسهیلات مستثنی بوده و تابع شرایط روادید جهانگردی خواهند بود.
براساس آنچه در "بند ز" آمده است، اتباع کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا از این تسهیلات مستثنی بوده و روند اخذ روادید این اتباع با درخواست قبلی و بررسی‌های لازم در این خصوص خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha