۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
تعارض و منافع در ایجاد منطقه آزاد اردبیل قابل قبول نیست
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تعارض و منافع در ایجاد منطقه آزاد اردبیل قابل قبول نیست

اردبیل- موسوی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌گونه تعارض و منافعی در تصویب منطقه آزاد و اجرایی شدن آن مورد قبول نیست.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، به تعیین حدود و ثغور منطقه آزاد اردبیل به همت شورای عالی مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار محدوده منطقه آزاد است و امیدواریم هر چهار نقطه پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و نمین در این محدوده قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با تاکید رئیس جمهور قرار است هر چه سریعتر مقدمات راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل انجام شده و هم استانی‌ها از مزایای منطقه آزاد استفاده کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از تأخیر ۲۰ ساله در راه‌اندازی خط ریلی اردبیل تصریح کرد: دولت قول داده تا در سال‌جاری راه آهن اردبیل – میانه را به اتمام رسانده و آغاز اتصال این خط ریلی را به پارس‌آباد و سپس حوزه قفقاز شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: در صورتی که این خط ریلی به کریدور شمال و جنوب وصل شده و توسعه اقتصادی منطقه را به همراه داشته باشد، مفید فایده خواهد بود وگرنه اتمام این خط ریلی در اردبیل ابتر مانده و هیچ نتیجه‌ای را به همراه نخواهد داشت.

وی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اردبیل – سرچم و از طریق بانک صادرات خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه بزرگراه‌های استان در کنار احداث پل‌های غیرهمسطح و تکمیل بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اردبیل به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا از دیگر رویکردهای مسئولان استان خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آب و فاضلاب در سطح استان اردبیل اختصاص یافته است، اضافه کرد: در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، باید هر چه سریعتر انتقال آب از قزل‌اوزن به اردبیل انجام شود تا در کنار تکمیل سد عنبران و مجتمع‌های آبرسانی روستایی، اهالی در تابستان با مشکل و دغدغه‌ای روبه‌رو نشوند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت توجه به مناطق ۱۳گانه اردبیل با راه‌اندازی شعبه سوم تأمین اجتماعی و مراکز درمانی را یادآور شد و بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در سال مزین به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی فرصت‌های اشتغال بیشتری را در استان در قالب واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری به وجود آوریم.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جواد IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      ظلم میکنن به شهرستان گرمی این اردبیلی های ...انگار آفریقا نشین هستیم