۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
 دیمزار های کشور ظرفیت تولید ۸ میلیون تن گندم را دارد
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

دیمزار های کشور ظرفیت تولید ۸ میلیون تن گندم را دارد

مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: دیمزارهای کشور ظرفیت تولید هشت میلیون تن گندم و محصولات دیگر کشاورزی را دارد.

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر در شصت و دومین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور و رونمایی از اساسنامه صندوق حمایت از جهش تولید در دیمزارهای کشور که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مدیران و معاونین این وزارت خانه برگزار شد افزود: در صورت فراهم شدن امکانات و حمایت های لازم چون آموزش و ترویج، تامین ماشین آلات و فراهم شدن کود و بذر و سم این کار شدنی است و ما این آمادگی را داریم تا در طرح ۵ ساله از تمام ظرفیت استان ها و مناطق مختلف کشور بهره ببریم.

وی تاکید کرد: قبلا فعالیت روی دیمزارها کمتر بود، اما با حمایت هایی چون دادن بذر، کود و سم و دیگر مشوق ها به کشاورزان می توان محصولات راهبردی را در دیمزار ها کشت کرد.

مهاجر ادامه داد: محصولاتی چون گندم، جو، نخود، علوفه و حتی گیاهان دارویی را می توان در دیمزارهای کاشت تا وابستگی کشور به محصولات راهبردی و اساسی کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید ذخیره صندوق حمایت از دیمزارها افزایش پیدا کند اظهار داشت: باید ذخیره صندوق را به ۵ هزار میلیارد تومان برسانیم، تا اگر کشاورز به هر نحو نتوانست در دیمزارها محصولی به دست آورد، متضرر نشود.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حوزه دیمزارها کشور ظرفیت بسیاری دارد و برای این منظور کاروان بهره وری را در استان ها راه اندازی کرده ایم که امیدواریم با اجرای کشت محصولات مختلف در دیمزار ها، فشاری که از نظر تغذیه به دام و طیور وارد می شود کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha