۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کاشت آزمایشی درخت دارچین در منطقه سیستان انجام می شود
معاون پژوهشی دانشگاه زابل:

کاشت آزمایشی درخت دارچین در منطقه سیستان انجام می شود

زابل - معاون پژوهشی دانشگاه زابل گفت: با همکاری پژوهشگران این دانشگاه کاشت آزمایشی درخت دارچین در منطقه سیستان انجام می شود.

احسان رخشانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با همکاری پژوهشگران دانشگاه زابل کاشت آزمایشی درخت دارچین در منطقه سیستان انجام می شود و سازگاری این درخت با خاک و آب و هوای سیستان در بوته آزمایش قرار می گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه زابل افزود: در این کشت آزمایشی شرایط آب و هوایی و خاک منطقه برای کشت درخت دارچین مورد سنجش قرار می گیرد که در صورت دستیابی به نتایج مثبت کاشت این ادویه در منطقه در دستور کار قرار می گیرد.

وی با اشاره به کاشت گونه های جدید برای رونق اقتصادی در بخش کشاورزی تصریح کرد: در میان گیاهان دارویی دارچین جایگاه بالایی داشته و پس از فلفل و زردچوبه یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌های معطر و مطبوع است.

رخشانی گفت: تکثیر این درخت به سهولت با کاشتن دانه یا به طریقه قلمه زدن و خوابانیدن شاخه‌ای از درخت صورت می‌گیرد، سپس بعد از دو سال که از کاشت درخت گذشت آن را از نزدیک زمین قطع کرده و در سال آینده شاخه‌هایی را که از کنار تنه اصلی رشد کرده بریده و پوسته آن را خارج کرده و بلافاصله خشک می‌کنند و سپس در قطعات ریز بریده و فروخته می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه زابل افزود: دارچین اولین و مهمترین ادویه‌ای است که به عنوان کالای تجاری میان بازرگانان آسیا و اروپا مبادله شده و تجار ونیزی کاملا بر داد و ستد آن نظارت می‌کردند.

کد خبر: ۱۵٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha