۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳
کاهش ۲۶ درصدی درآمد گمرکات گلستان| واردات کمتر شد
مدیرکل گمرکات گلستان خبرداد؛

کاهش ۲۶ درصدی درآمد گمرکات گلستان| واردات کمتر شد

گرگان- حسینی، مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در دو ماهه ابتدای سال درآمد وصولی گمرکات گلستان، ۴۳ میلیارد و ۳۳۱ هزار میلیارد ریال بوده که با توجه به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در دو ماهه ابتدای سال جاری، ۶۴ میلیون و ۴۵۹ هزار کیلوگرم کالا به ارزش بیش از ۳۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۱ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۷۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: عمده ترین کالاها شامل پلی استایرن، پنیر، ید، لوله ها و پروفیل، خرما، شیر خشک صنعتی، تخته چوب متراکم شده، خامه و سیمان بوده که به کشورهای ترکمنستان، عراق، بلغارستان، رومانی، قزاقستان، افغانستان، لهستان، امارات متحده عربی، پاکستان، ارمنستان و غیره صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت بیش از یک میلیون و ۸۴۰ کیلوگرم کالا به ارزش دو میلیارد و ۹۸۱ هزار دلار از گمرک مرزی اینچه برون وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۳ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۴۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

طبق گفته حسینی این اعداد در سال گذشته یک میلیون و ۶۳۵ کیلوگرم کالا به ارزش چهار میلیارد و ۹۳۷ هزار دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: عمده اقلام وارداتی شامل فوتس اویل، دیزل ژنراتور، پارچه جین، ترت بوتیل آمین کلاولانات، لنتر پنبه و پارچه بوده که از کشورهای ترکمنستان، چین، ترکیه، هند، قزاقستان، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان و تاجیکستان وارد شده است.

وی عنوان کرد: در دو ماهه ابتدای سال درآمد وصولی این گمرک، ۴۳ میلیارد و ۳۳۱ هزار میلیارد ریال بوده که با توجه به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha