۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹
نظارت بر اجاره بها طی سال های اخیر در حد شعار بوده است
بازرس اتحادیه املاک گرگان:

نظارت بر اجاره بها طی سال های اخیر در حد شعار بوده است

گرگان- حسن پور، بازرس هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گرگان گفت: در چند سال اخیر قانونمندی برای اجاره بها وجود نداشته و حرف‌های زیادی عنوان می‌شود اما به آن عمل نمی شود.

مهدی حسن پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به تورم موجود در جامعه هم اکنون نرخ اجاره بها را موجران تعیین می کنند.

بازرس هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گرگان افزود: حدود ۱۰ روز پیش بخشنامه ابلاغی در خصوص سقف تعیین شده افزایش اجاره بها را به همه همکاران اعلام کردیم اما مالکان پیشنهادات بالاتری داده و بالاتر از سقف حاضر به انعقاد قرارداد هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از همکاران ما این مصوبه را رعایت کرده اما برخی هم به دلیل شرایط موجود قرارداد را تنظیم می کند.

حسن پور توضیح داد: براساس بخش نامه، نرخ افزایش اجاره بها در شهرهای کوچک مانند گرگان ۱۵ درصد، در شهرهای بزرگ ۲۰ درصد و در کلان شهرها ۲۵ درصد است که در گرگان بسیاری آن را رعایت نمی کنند و امکان مقابله با آن هم توسط اتحادیه وجود ندارد.

بازرس هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گرگان توضیح داد: اجاره‌بها در بخش هایی از گرگان تا ۱۰۰ درصد هم افزایش یافته و مستاجر مجبور به تمکین است.

وی از نرخ اجاره بهای هشت میلیون تومانی در یکی از محلات گرگان خبر داد و گفت: مطمئناً این واحد در سال آینده به ۱۲ میلیون تومان هم خواهد رسید.

حسن پور متذکر شد: در چند سال اخیر هیچ قانونمندی برای اجاره بها وجود نداشته و حرف‌های زیادی عنوان می‌شود اما به آن عمل نمی شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha