۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
افتتاح و بهره برداری از ۳۱ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به ارزش ۳هزار میلیارد ریال
همزمان با سفر رئیس جمهور به تبریز انجام می شود؛

افتتاح و بهره برداری از ۳۱ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به ارزش ۳هزار میلیارد ریال

تبریز- همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی به آذربایجان شرقی ۳۱ پروژه بخش کشاورزی استان به ارزش ۳هزار میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار بازار از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۳۱ طرح کشاورزی با سرمایه گذاری کل ۳ هزار میلیاردریال همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی به استان خبر داد.

فتحی افزود: به مناسبت سفر ریاست جمهور و وزیر جهادکشاورزی به استان آذربایجان شرقی، ۳۱ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری کل ۳ هزار میلیارد ریال در استان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی از بهره برداری از دو پروژه بزرگ در حوزه آب و خاک شامل سامانه های نوین آبیاری و شبکه‌های فرعی آبیاری در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری کل ۹۰۰ میلیاردریال و تثبیت اشتغال ۱۷۳۰ نفر خبر داد و گفت: در حوزه باغبانی، از ۷ پروژه گلخانه‌ای در شهرستانهای اهر، مرند و اسکو با سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیاردریال بهره برداری شده و عملیات اجرایی ۲ واحد گلخانه شیشه ای نیز در شهرستان هریس جمعاً به مساحت ۳۱ هکتار و با اشتغال ۲۲ نفر آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در حاشیه این سفر همچنین در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی نیز از ۵ کارخانه تولید رب، کنسروهای غیرگوشتی، خوراک دام، بسته بندی گوشت و کشتارگاه بزرگ دام جمعاً با ظرفیت سالانه بیش از ۷۰ هزار تن و سرمایه گذاری یک هزار و۳۹۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۳۸۰ نفر بهره برداری به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در حوزه امور دام نیز ۲ پروژه¬ مرغداری گوشتی و پرورش گاو شیری در شهرستانهای عجب شیر و اهر با سرمایه‌گذاری ۶۶ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفته و عملیات اجرایی یک واحد گاوداری ۳ هزار رأسی نیز در شهرستان کلیبر جمعاً با اشتغال ۱۵۹ نفر آغاز خواهد شد افزود: در حوزه امور شیلات و آبزیان پروژه پرورش ریز جلبک اسپیرولینا با ظرفیت ۱۸ تن در سال با سرمایه‌گذاری۳۰میلیاردریال افتتاح شده و پروژه پرورش ماهیان سردابی در شهرستان هوراند با ظرفیت ۹۰ تن در سال جمعاً با اشتغال ۳۰ نفر کلنگ زنی خواهد شد.

فتحی از افتتاح ۷ پروژه در حوزه امور عشایر شامل احداث پل، مخزن آب، آبشخور و انتقال آب در شهرستانهای مراغه، سراب، ورزقان، خداآفرین و هوراند جمعاً با سرمایه گذاری ۵۸ میلیارد ریال و ۳۵۴ خانوار بهره بردار و اشتغال ۵۵ نفر خبر دادو گفت: در این سفر همچنین از ۵ پروژه چرخه پرورش و تولید شتر، پایلوت تولید فرآورده های لبنی و مرکز آموزش کودک و روستاها در شهرستان بستان آباد با تثبیت اشتغال ۱۰ نفر در حوزه پروژه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی به بهره برداری رسیده و برنامه ریزیهای لازم جهت ایجاد پارک علم و فناوری جهت حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان با سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۷۰ نفر و ۱۰۰ خانوار بهره‌بردار صورت خواهد پذیرفت.

وی در خاتمه گفت: در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری نیز پروژه عملیات مکانیکی کنترل سیلاب، رسوب و تغذیه آبخوان ها در شهرستان ورزقان با ظرفیت ۲۷۱۰ متر مکعب با سرمایه کل ۱۲ میلیاردریال و تثبیت اشتغال ۹۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha