۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
تفاهم برای سرمایه‌گذاری و ساخت زائرسراها
مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی عنوان کرد

تفاهم برای سرمایه‌گذاری و ساخت زائرسراها

طبق تفاهم انجام شده میان معاونت گردشگری و سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی، همکاری مشترک برای سرمایه‌گذاری و ایجاد زائرسراها در دستور کار قرار دارد.

به‌گزارش بازار، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری با بیان این خبر گفت: با توجه به تاکید و تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه زائرسراها، یکی از اقدامات زیربنایی و ضروری فراهم آوردن بستر مساعد برای سرمایه‌گذاری در این زمینه بوده است که از سوی اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت مورد پیگیری قرار گرفت.

او با استناد به آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری، زائرسراها را یکی از مراکز اقامتی خودپذیرایی عنوان کرد و افزود: در راستای سرمایه‌گذاری و توسعه زائرسراها همکاری با سازمان امور اراضی انجام شد تا بر اساس آیین‌نامه نصاب، اراضی ملی قابل واگذاری به طرح‌های گردشگری که در اختیار این سازمان هستند در قالب راه‌اندازی زائرسراها مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

تجری خاطرنشان کرد: اراضی مورد نیاز برای ایجاد زائرسراها مستلزم اصلاحیه بود که با همکاری سازنده و قابل تقدیر سازمان امور اراضی در سه درجه مجزا با حداکثر زمین مورد نیاز از سی هزار تا هفت هزار متر و کاربری زائرسرا به صورت واحد پذیرایی، اقامتی، فرهنگی و تسهیلات عمومی از جمله پارکینگ، نمازخانه و ... مورد توافق مشترک قرار گرفت.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری اظهار کرد: از این پس تمام متقاضیان بر مبنای تفاهم‌نامه منعقد شده برای ایجاد زائرسراها، امکان سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات به گردشگران و زائران در محورها و مقاصد گردشگری دینی و مذهبی را خواهند داشت.

تفاهم‌نامه منعقد شده میان معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان امور اراضی اخیراً به امضای علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور و محمدعلی شجاعی رئیس سازمان امور اراضی و نماینده تام الاختیار وزارت جهاد کشاورزی رسیده است.

تفاهم برای سرمایه‌گذاری و ساخت زائرسراها
مدیرکل سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: طبق تفاهم انجام شده میان معاونت گردشگری و سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی، همکاری مشترک برای سرمایه‌گذاری و ایجاد زائرسراها به عنوان یکی از مراکز اقامتی خودپذیرایی تاسیسات گردشگری کشور در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر: ۱۵۳٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha