۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
افزایش ۴ برابری تبادلات تجاری ایران و تاجیکستان
رئیس‌ جمهور عنوان کرد

افزایش ۴ برابری تبادلات تجاری ایران و تاجیکستان

رئیس‌ جمهور با اشاره به افزایش ۴ برابری تبادلات تجاری ایران و تاجیکستان گفت: روابط دوجانبه را می‌توانیم به روابط خوب منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کنیم.

به گزارش بازار، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با همتای تاجیک خود، با عرض خوش‌آمد به رئیس جمهور کشور دوست، برادر، همسایه و همزبان و همچنین به هیأت همراه «امامعلی رحمان» گفت: از اینکه دعوت جمهوری اسلامی را قبول کردند و امروز در ایران هستند و زمینه تصمیم‌گیری خوبی برای روابط دو کشور را فراهم کردند، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور گفت: با کشور تاجیکستان به دلایل مختلف همسایگی و روابط فرهنگی، دینی و روابط همزبانی و هم تمدنی ارتباطات خوبی به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داریم.

وی ادامه داد: سفری که در آغاز کار دولت سیزدهم به دعوت رئیس جمهور تاجیکستان برای حضور در اجلاس شانگهای و دیدار دوجانبه به این کشور داشتم، نقطه عطفی برای روابط دو کشور بود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به این‌که بعد از این سفر روابط دو کشور به‌گونه‌ای متحول شد که امروز فقط در حوزه اقتصادی و تجاری شاهد افزایش ۴ برابری مبادلات تجاری هستیم، اظهار داشت: در حوزه‌های دیگر هم گام‌های خوبی برداشته و تفاهم‌نامه‌هایی در دوشنبه امضا شد.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: امروز با سفر رئیس جمهور تاجیکستان به تهران و امضای تفاهم‌نامه‌های جدید بین دو کشور تردیدی ندارم گام بلندی در روابط برداشته خواهد شد و مصمم هستیم براساس گفت‌وگوهای انجام شده بین دو کشور، روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تجاری و حوزه‌های مختلف انرژی، گردشگری، معدن و علم و فناوری به نحوی تداوم یابد که هر دو کشور و ملت شاهد روابط بهتر از گذشته و حال حاضر باشند.

آیت‌الله رئیسی افزود: این روابط دو جانبه را می‌توانیم به روابط خوب منطقه‌ای و جهانی و بین‌المللی تبدیل کنیم و این روابط بین دو کشور همسایه مسلمان برای دو ملت و منافع دو کشور می‌تواند بسیار امیدبخش باشد.

کد خبر: ۱۵۳٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha