۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
۱۳و شش‌دهم  درصد خالص اشتغال کشور در خراسان رضوی ایجاد شد
در سال گذشته

۱۳و شش‌دهم درصد خالص اشتغال کشور در خراسان رضوی ایجاد شد

مشهد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: ۱۳ و شش‌دهم درصد خالص اشتغال کشور در سال ۹۸ در خراسان رضوی ایجادشده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا جمشیدی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۹۸ به ۴۷ و سه‌دهم درصد رسیده است.

وی در خصوص نرخ بیکاری استان در سنوات گذشته تصریح کرد: نرخ بیکاری استان در سال  ۹۷ به میزان ۱۰ و هشت‌دهم درصد بوده که در سال ۹۸ به هشت و چهاردهم  کاهش‌یافته است درحالی‌که در همین سال، نرخ بیکاری در کشور ۱۰ و هفت‌دهم درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با اعلام اینکه ۱۳ و شش‌دهم درصد خالص اشتغال کشور در سال ۹۸ به خراسان رضوی تعلق دارد، افزود: در سال ۹۸ خالص اشتغال ایجادشده در کشور ۴۳۰ هزار نفر بوده است که بیش از ۵۸ هزار نفر آن به خراسان رضوی تعلق دارد و به عبارتی این استان ۱۳و شش‌دهم درصد کل خالص اشتغال ایجادشده در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال ۹۷ بر اساس آمارها، سهم خراسان رضوی از میزان اشتغال خالص ایجادشده در کشور فقط یک درصد بوده است.

کد خبر: ۱۵٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha