۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
۵٠ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

۵٠ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

ارومیه– مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از اتمام و تکمیل ۵۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان طی سالجاری خبر داد.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۵۶٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی واقع شدە است، افزود: تاکنون ۱۳۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در بخش جنوب آذربایجان‌غربی زیربار ترافیک رفته و کل پروژه ٧٨ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، عملیات راهسازی در ١٣٠ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی در دست اجراست، ادامه داد: برنامه‌ریزی شده امسال ۵٠ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی تکمیل شود.

حمزه لو خاطر نشان کرد: ساخت این گذرگاه بین‌المللی در ١٠ جبهه کاری محورهای ارومیه- مهاباد، میاندوآب مهاباد، میاندوآب - بوکان، قطعه ۴و ۵ محور سلماس- خوی و سه‌راهی ایواوغلی - گیت در حال اجراست.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد:نقشه راه توسعه و پیشرفت آذربایجان‌غربی حول محور اتمام کریدور بزرگراهی غرب کشور ترسیم شده و بر این مبنا باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای اتمام این پروژه راهسازی بهره جست.

حمزه لو تاکید کرد: برای بهره‌برداری کامل از کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در آذربایجان غربی را به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان متصل می‌کند و ۳۵ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای با طول ۵۶۹ کیلومتر در این استان احداث می‌شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha