۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
کمیته مشترک بین استان فارس و آفریقای جنوبی تشکیل شود| تاکید بر تبادل تجربیات دو کشور در زمینه معادن
استاندار فارس:

کمیته مشترک بین استان فارس و آفریقای جنوبی تشکیل شود| تاکید بر تبادل تجربیات دو کشور در زمینه معادن

شیراز- استاندار فارس در دیدار سفیر کشور آفریقای جنوبی در ایران با نماینده عالی دولت در فارس، بر تشکیل کمیته مشترک بین استان فارس و آفریقای جنوبی برای توسعه همه جانبه همکاری ها تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی در ایران با دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس دیدار کرد.

وی ر این دیدار «کشور آفریقای جنوبی» را در ذهن ایرانی ها به عنوان یک کشور ضد استعماری و ضد ظلم توصیف کرد و گفت: نلسون ماندلا یکی از شخصیت های ماندگار بین المللی بوده که نمادی از مقاومت و مبارزه محسوب می‌شود که در عین حال انسان فهیم و نمونه ای از مردم آفریقای جنوبی است.

استاندار فارس با اشاره به تحریم استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: همواره آفریقای جنوبی در کنار ایران بوده است و در مجامع بین المللی این حمایت ها مشهود است.

وی نقاط تفاهم مشترک بین ایران و آفریقای جنوبی مخصوصا مبارزه برای آزادی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: زمینه همکاری جدی فراوان تری نسبت به قبل، بین این دو کشور وجود دارد.

ایمانیه تصریح کرد: همکاری موثر استان فارس در حوزه پزشکی با آفریقای جنوبی طی سال های متمادی در زمینه های آموزشی دارویی، درمانی و خدمات شکل گرفته و قابل افزایش است.

نماینده عالی دولت در فارس بر ارتقا سطح همکاری دو کشور در حوزه های گردشگری، طبیعی و تاریخی با توجه به ظرفیت های بیشمار ایران مخصوصا استان فارس نیز تاکید کرد.

استاندار فارس افزود: درخصوص صنایع تبدیلی مواد غذایی، الکترونیک، نفت و انرژی قابلیت همکاری گسترده وجود دارد.

آمادگی فارس برای همکاری با آفریقای جنوبی در زمینه علم، پژوهش و فناوری
وی با بیان اینکه شیراز و استان فارس دارای بهترین دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آمادگی داریم در زمینه علم، پژوهش و فناوری گام های موثر خوبی را با کشور آفریقای جنوبی برداریم.
ایمانیه با بیان اینکه کمیته مشترک بین استان فارس و آفریقای جنوبی تشکیل شود، اظهار کرد: با تشکیل این کمیته می توان ضمن هدف گیری ملموس تر، احصا نیازها و توانمندی ها گامی موثر در راستای رشد و توسعه همه جانبه هر دو کشور برداشت.

استاندار فارس تفاهم نامه های بین ایران و آفریقایی جنوبی را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد بتوان باتوجه به ظرفیت بسیار مناسب استان، سهم فارس را در این تفاهم نامه ها مشخص کرد.
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه استان فارس چهارمین رتبه معادن کشور را دارا است، بر بهره مندی از تجربه اکتشافات معدنی آفریقای جنوبی و تبادل معلومات و همچنین اهمیت صادرات خدمات مهندسی تاکید کرد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران نیز با اشاره به ظرفیت مناسب استان فارس، موافقت خود را مبنی بر تشکیل کمیته مشترک بین کشور آفریقای جنوبی و استان فارس اعلام کرد.

استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در فارس برای اتباع خارجی، صدور روادید برای گردشگران آفریقای جنوبی در شیراز و توسعه زمینه های همکاری از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار دو جانبه بود.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha