بروزرسانی و همسان سازی بانک اطلاعات کدپستی

بروزرسانی و همسان سازی بانک اطلاعات کدپستی

همکاری بین شهرداری‌های کشور و شرکت ملی پست بر مبنای مواد قانونی و به منظور بروزرسانی و تکمیل همسان سازی بانک اطلاعات کدپستی کشور و شهرداری‌ها صورت می‌ گیرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور گفت: برای شهرداری‌هایی که در این طرح با شرکت ملی پست مشارکت می‌ کنند، نتایج حائز اهمیتی در زمینه‌ی ارائه خدمات شهری به شهروندان ایجاد خواهد شد.

کاوه دولتی افزود: این تفاهم نامه زمینه تبادل اطلاعات مکانی و کدپستی بین ادارات پست استان‌ها و شهرداری‌ها را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: نبود نیاز به حضور چند باره شهروند در پست و شهرداری، امکان دریافت درخواست، پیگیری و پاسخ به صورت غیر حضوری و وب سرویس، یکسان سازی برخط اطلاعات کدپستی در خصوص تمام اماکن در حال ساخت در بانک اطلاعاتی پست و شهرداری از جمله مزایای این طرح است.

دولتی همچنین در این زمینه به نیاز نداشتن به آمارگیری و مراجعه مجدد در زمینه صرفه جویی در هزینه و وقت اضافه برای هر دو سازمان، تخصیص کدپستی و نشانی صحیح مکان از بدو ساخت و ساز در تمام اسناد و مدارک از جمله سند مالکیت، قبوض شهرداری، برق، آب، گاز و تلفن، جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز، امکان تبادل اطلاعات با تمام سازمان‌ها با کدپستی اشاره کرد.
این اقدام در شهرداری تهران از سال ۹۹ آغاز و در قم و اصفهان تفاهم نامه همکاری به تازگی منعقد شده است.

انعقاد تفاهم نامه با اهواز، مشهد و تبریز هم در دست اجراست.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha