۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
۴۲۲ هزار خانوار در اردبیل مشمول یارانه نقدی شده‌اند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۴۲۲ هزار خانوار در اردبیل مشمول یارانه نقدی شده‌اند

اردبیل- رحیم زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: با آغاز طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در دولت سیزدهم بیش از ۴۲۲ هزار خانوار در استان مشمول دریافت یارانه نقدی شدند.

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ‌اطلاعات این خانوارها در سطح ملی پالایش و در قالب دهک‌های یک تا ۹ پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان به حساب این خانوارها انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۲۲ هزار خانوار نیز از دریافت یارانه محروم شدند که شکایت خود را در یک هفته گذشته در سامانه اعلام شده از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ثبت رسانده و نیمی از این خانوارها نیز تاکنون مبلغ یارانه اردیبهشت ماه را دریافت کردند اما امکان برداشت مبلغ یارانه وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل فرصت یک ماهه را برای بررسی اطلاعات این خانوارها برای استفاده از یارانه نقدی یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود به سرعت این بررسی‌ها از طریق سامانه طراحی شده و اطلاعات مربوط به سرپرستان خانوارها مورد تأیید قرار گرفته و امکان برداشت یارانه اردیبهشت ماه برای این خانوارها فراهم آید.

رحیم‌زاده افزود: جاماندگان و خانوارهای معترض به دهک‌بندی یارانه می‌توانند با ورود به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعات خود را وارد و درخواست بازبینی کنند تا با بررسی دقیق‌تر نتایج این بررسی از طریق سامانه اطلاع‌رسانی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به هیچ وجه افراد جامانده و معترض به دهک‌بندی یارانه نباید به استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و یا سایر ادارات مراجعه کنند بلکه باید منتظر پیام ارسالی در قالب این سامانه بوده و به هیچ وجه به پیامک‌های جعلی ارسال شده نیز توجهی نداشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این خانوارها قطعا با بررسی دقیق و تاکید مسئولان کشوری از یارانه نقدی بهره‌مند خواهند شد و هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد تبدیل این یارانه نقدی به کالابرگ الکترونیکی ارائه نشده است.

کد خبر: ۱۵۳٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha