۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۳
ضرورت توسعه آب شیرین کن ها در گلستان| سراغ منابع آبی جدید برویم
معاون آب منطقه ای گلستان تأکید کرد؛

ضرورت توسعه آب شیرین کن ها در گلستان| سراغ منابع آبی جدید برویم

گرگان- تیموری، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به کاهش روزافزون سفره های عمیق و کم عمق در گلستان گفت: چاره ای به جز یافتن منابع آبی جدید و آب شیرین کن ها نداریم.

جواد تیموری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از ابتدای سال آبی زارعی تا پایان اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه گذشته، در مجموع سفره های عمیق و کم عمق حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب حجم آب زیرزمینی را از دست داده‌ایم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: با کاهش آب در دسترس چاره ای به جز رفتن به سراغ آب های نامتعارف مانند پساب تصفیه خانه ها، آب باران و از همه مهم تر توسعه آب شیرین کن ها نداریم.

وی تاکید کرد که در زمان حاضر بخش زیادی از آب شرب در استان از سفره‌های زیرزمینی تأمین شده و برای میان و بلندمدت برنامه ریزی شده از ظرفیت سدها استفاده کنیم و بخشی از آب شرب استان هم در افق ۱۴۲۵ باید از طریق شیرین سازی آب دریا تأمین شود.

تیموری ادامه داد: اهتمام زیادی را در خصوص اخذ مجوزهای شیرین سازی آب دریا انجام دادیم و بر همین اساس با مجوز شیرین سازی ۳۲ میلیون مترمکعب برای تأمین نیاز شرب موافقت شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در حال حاضر یک آب شیرین کن در بندرترکمن در حال فعالیت است که آب تولیدی توسط دولت خریداری می شود و بخش زیادی از تنگناهای آب شرب در شمال غرب و غرب گلستان را برطرف می کند.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha