۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
پیش بینی برداشت ۶۵ هزار تن گندم در خراسان جنوبی/ ۱۸ مرکز خرید فعال است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

پیش بینی برداشت ۶۵ هزار تن گندم در خراسان جنوبی/ ۱۸ مرکز خرید فعال است

بیرجند - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برداشت ۶۵ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: ۱۸ مرکز آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ مصوب است.

غلامرضا قوسی در گفتگو با بازار اظهارکرد: ۱۸ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان جنوبی زیر کشت گندم است که پیش بینی می شود امسال ۶۵ هزار تن محصول در استان برداشت شود.

 وی با اشاره به اینکه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می شود، عنوان کرد: ۱۸ مرکز خرید شامل سه انبار ملکی شرکت غله استان و ۱۵ مرکز خرید سازمان تعاون روستایی استان برای خرید محصول کشاورزان تجهیز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی قیمت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را طبق مصوبه دولت دو هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و بیان داشت: تمامی اقدامات ازجمله ضدعفونی مداوم مراکز و نیز بهره برداری از لوازم استاندارد و ایمن در دستور کار قرار گرفته است.

قوسی عنوان کرد: تلاش می شود مطالبات کشاورزان همچون سال گذشته در کمترین بازه زمانی پرداخت شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ هزار هکتار اراضی استان خراسان جنوبی زیر کشت محصولات زراعی است، بیان کرد: از این میزان ۴۰ هزار هکتار کشت پاییزه و ۳۰ هزار هکتار کشت بهاره می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال زراعی جاری برای استفاده از باران های بهاری کشت برخی از محصولات مانند حبوبات و چغندر علوفه ای از بهار به فصل پاییز منتقل شده است.

قوسی با بیان اینکه در استان باید به سمت سمت کشاورزی حفاظتی و کشاورزی پایدار حرکت کنیم، ادامه داد: کمبود مواد عالی خاک از مشکلات ما در بخش کشاورزی است.

وی بیان داشت: در سال زراعی گذشته ۱۸ هزار تن کود در بین کشاورزان استان خراسان جنوبی توزیع شده است.

کد خبر: ۱۵٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha