۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
تولید سالانه ۳۰ هزارتن دولومیت کلسینه در نهاوند| صادرات ۵۰ درصد تولیدات هدفگذاری شده است
گزارش خبری؛

تولید سالانه ۳۰ هزارتن دولومیت کلسینه در نهاوند| صادرات ۵۰ درصد تولیدات هدفگذاری شده است

همدان - کارخانه کلسینه نهاوند با تولید سالانه ۳۰هزارتن محصول ضمن تامین بخشی از نیاز شرکت فرآورده های نسوز ایران به دولومیت کلسینه، امکان عرضه محصولات تولیدی به بازارهای ملی و منطقه ای را فراهم می کند

به گزارش خبرنگار بازار، پیش از ظهر پنج شنبه در آئینی با حضور وزیر و معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی،مدیرعامل تاصیکو، مدیرعامل شستا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار نهاوند بهره برداری از کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند آغاز شد.

طبق گفته مسئولان میزان درآمد حاصل از راه‌اندازی کارخانه کلسینه نهاوند در استان همدان حدود ۳۰۰ میلیارد ریال و ارز آوری آن حدود ۵۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است که با توجه به قابلیت توسعه این واحد تولیدی، میزان تولید، فروش، درآمد و اشتغال افزایش پیدا می کند.

احداث این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در فروردین ماه سال گذشته کلید خورد و امروز با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تن دولومیت کلسینه شده و ایجاد ۴۰ فرصت شغلی افتتاح شد

همچنین حدود ۵۰ درصد محصولات این کارخانه به سایر کشورها مانند عراق و ترکیه صادر می‌شود ضمن اینکه بر اساس گزارشات ارائه شده، احداث این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در فروردین ماه سال گذشته کلید خورد و امروز با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تن دولومیت کلسینه شده و ایجاد ۴۰ فرصت شغلی افتتاح شد.

طبق برنامه ریزی با توجه به حجم محصول تولید شده و به منظور توسعه بازارهای صادراتی، حدود ۵۰ درصد محصولات این کارخانه به سایر کشورها مانند صادر می‌شود.

تولید سالانه ۳۰ هزارتن دولومیت کلسینه در نهاوند| صادرات ۵۰ درصد تولیدات هدفگذاری شده است

مدیرعامل شرکت صدر تامین در آئین افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند با بیان اینکه فرآورده های معدنی محور اقتدار و مور توسعه اقتصادی کشور است، گفت: در صدر تامین پتانسیل های بالایی با داشتن بزرگترین معادن طلا داریم.

امیرحسین نادری گفت: این پروژه با توجه به اینکه استان همدان معدن دولومیت با ۴۵درصد و حداکثر خلوص است لازم بود و فرآورده های بسیاری با هدف تکمیل زنجیره ارزشی به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت صدر تامین اضافه کرد: عناصر پلی متال و آهن بسیار قابل توجهی هم در این حوزه وجود دارد.

مدیر عامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نیز بابیان اینکه شروع پروژه فروردین سال۱۴۰۰ و اتمام اجرای آن پایان فروردین ۱۴۰۱شد، گفت: مسئولان استان و شهرستان در رابطه با این پروژه کمک‌های خوبی داشته‌اند.

این طرح دارای یکی از مدرنترین نوع کوره ها از نوع کوره چهارگوش است و به عنوان آخرین تکنولوژی سعی شده بهترین اتوماسیون را در آن اجرا کنیم

محمد تدین با اشاره به طرح دولومیت کلسینه با تولید ۳۰ هزار تن دولومیت افزود: این طرح دارای یکی از مدرنترین نوع کوره ها از نوع کوره چهارگوش است و به عنوان آخرین تکنولوژی سعی شده بهترین اتوماسیون را در آن اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش بر آن است در طرح فوق عامل انتقال تکنولوژی به استان شویم که قطعا نتایج خوبی برای استان خواهد داشت.

تدین با بیان اینکه امیدواریم با همکاری و حمایت مسئولین بتوانیم فازهای بعدی را هم به مرحله اجرا بگذاریم، گفت: از مسئولین برای تامین زمین بزرگتر و اجرای فازهای بعدی پروژه و تامین زیرساخت آب و برق پروژه درخواست حمایت داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با بیان اینکه از نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس قدردانی می کنیم که حمایت هایی در مسیر توسعه استان دارند، گفت: فرماندار جدید هم ماموریت دشواری در این شهرستان دارد.

ظاهر پور مجاهد بابیان اینکه استان همدان یک برنامه یک ساله و برای هر شهرستان یک برش و برنامه‌ دارد که آیتم و شاخص‌های اصلی که نشات گرفته از برنامه ششم است در آن برای انجام کار متناسب با پتانسیل شهرستان مشخص شده است، گفت: دولت سیاست گذاری خوبی در حوزه اشتغال و تولید و سرمایه گذاری داشته است.

همدان تعهد ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر شغل را به عنوان کف کار در سال جاری پذیرفته است
وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعهد اشتغال امسال را یک میلیون نفر شغل در کشور اعلام کرده که استان همدان تعهد ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر شغل را به عنوان کف کار در سال جاری پذیرفته است.

تولید سالانه ۳۰ هزارتن دولومیت کلسینه در نهاوند| صادرات ۵۰ درصد تولیدات هدفگذاری شده است

پور مجاهد با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی در استان ها و نرخ رشد اقتصادی هشت درصد در کشور حرکت و تلاش مضاعفی را می طلبد، عنوان کرد: طرحهایی چون فرآوری دولومیت و طرح های متنوع دیگر در ابعاد مختلف در شهرستان و نهاوند در دست پیگیری بوده و قول می‌دهیم نهایت مساعدت را برای فاز دوم و سوم این پروژه و دیگر طرح‌هایی که شستا می تواند در شهرستان و استان اجرا کند داشته باشیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در آئین افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند گفت: با تلاش مدیریت، کارکنان و پیمانکاران این پروژه در بازه زمانی یکساله در مدار تولید قرار گرفت که این زمان کوتاه به نوبه خود یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

این واحد با تولید سالیانه ۳۰هزارتن محصول ضمن تامین بخشی از نیاز شرکت فرآورده های نسوز ایران به دولومیت کلسینه، امکان عرضه محصولات تولیدی به بازارهای ملی و منطقه ای از جمله همسایگان غربی، عراق و ترکیه را فراهم آورده است

علیرضا شهبازی گفت: این واحد با تولید سالیانه ۳۰هزارتن محصول ضمن تامین بخشی از نیاز شرکت فرآورده های نسوز ایران به دولومیت کلسینه، امکان عرضه محصولات تولیدی به بازارهای ملی و منطقه ای از جمله همسایگان غربی، عراق و ترکیه را فراهم آورده است.

وی افزود این واحد در فاز اول بیش از۴۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۵۰ فرصت شغلی غیر مستقیم به همراه خواهد داشت که با راه اندازی فاز دوم این تعداد چندبرابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه معدنی شستا حمایت خواهد کرد و سیستم فرآوری و تولید را توسعه خواهند داد، گفت: در زمینه پروژه گاوداری شستا هم انتظار راه اندازی و رفع موانع موجود را داریم چراکه علوفه دام های پنج استان از این شهرستان تامین می شود.

تعدادی از واحدهای لبنیاتی در نهاوند تعطیل و برخی هم با حداقل ظرفیت فعالیت دارند
شهبازی با یاداوری اینکه تعدادی از واحدهای لبنیاتی در نهاوند تعطیل و برخی هم با حداقل ظرفیت فعالیت دارند و از این نظر انتظار می رود با افتتاح پروژه گاوداری به فعال شدن واحدهای مرتبط کمک شود، گفت: نهاوند بالاترین نرخ بیکاری را دارد و انتظار می رود در بخش تقویت زیر ساخت ها برای ایجاد پروژه های اشتغالزا نهایت تعامل را شاهد باشیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در شهرستان نهاوند وجود دارد: تقاضای تاسیس مجموعه فرهنگی و رفاهی برای کارگران را داریم.

گفتنی است؛ در حال حاضر سه کارخانه کلسینه دولومیت در سطح کشور شامل کارخانه دولومیت اصفهان، کارخانه دولومیت دهاقان اصفهان و کارخانه دولومیت نهاوند وجود دارد.



کد خبر: ۱۵۲٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha