۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
۴۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۴۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» ۴۰ واحد نیمه‌تمام صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستند که در بخش‌های مختلف تولید آماده بهره‌برداری خواهند شد.

وی میزان اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی افتتاحی در سال‌جاری را ۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: سعی می‌کنیم تا با همراهی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان تعهد اشتغال امسال را به شکل کامل محقق کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار اردبیل، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: در ۱۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ۲ ماه گذشته عمده تاکید استاندار اردبیل بر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و منابع ایجادی برای واحدهای تولیدی بوده تا بانک‌های عاملی همراهی خوبی را با صنعتگران و تولیدکنندگان داشته باشند.

صادقی تصریح کرد: در کنار رفع موانع بانکی تولیدکنندگان، عمده مسائل مطرح شده در حوزه تقسیط بدهی مالیاتی، تأمین اجتماعی و همچنین صدور گواهی در این حوزه بوده تا سرمایه‌گذاران بتوانند از تسهیلات مناسب و کم بهره استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به معنای واقعی در استان اردبیل فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان گسترده شده تا با کوتاه شدن زمان صدور مجوزها و ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، سرمایه‌گذاران با رغبت و انگیزه بیشتر در این عرصه حاضر شوند.

صادقی حمایت از واحدهای راکد و نیمه‌فعال را نیز یکی دیگر از رویکردهای وزارت صمت در سال‌جاری اعلام کرد و ادامه داد: قرار است در استان اردبیل ۷۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال شناسایی شده به چرخه تولید بازگردند که در مناسبت‌های پیش رو این واحدها با اشتغال مناسب فعالیت مجدد خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: تاکید استاندار اردبیل بر تولید صادرات‌محور همچنین تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی است که در جلسه اخیر ستاد تسهیل مقرر شد تا شرکت گاز اصلاح قیمت‌ها را بر اساس تعرفه جدید انجام داده و نرخ گاز بها واحدهای تولیدی بر اساس تصمیم کشوری تعدیل شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha