۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
خشکسالی‌های پیاپی کشاورزان را در بازپرداخت تسهیلات کشاورزی با مشکل روبرو کرده است
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

خشکسالی‌های پیاپی کشاورزان را در بازپرداخت تسهیلات کشاورزی با مشکل روبرو کرده است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بازدید میدانی جمعی از نمایندگان از خرامه و زرقان گفت: به دلیل خشکسالی‌های پیاپی کشاورزان با مشکلات بازپراخت تسهیلات بانکی روبرو هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد مرادی، در تشریح بازدید جمعی از اعضای کمیسیون انرژی از طرح‌های آب و برق شهرستان‌های خرامه و زرقان گفت: مردم این حوزه با مشکل کمبود آب روبرو بودند و از سوی دیگر گلایه داشتند که با وجود اینکه پتروشیمی مرودشت محصولات خود را از این جاده‌ها منتقل کرده و صادر می‌کند اما در مسئولیت‌های اجتماعی همراهی نمی‌کند، باید فکر اساسی برای این موضوع شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: خط انتقال ۹۲ کیلومتری آب از سدهای این منطقه پیش‌بینی شده که اجرای آن به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما این اعتبار برای تخصیص با مشکل روبرو است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم مربوط به حقابه رودخانه کُر موجود در منطقه است، با وجود اینکه مردم حقابه دارند اما به دلیل خشکسالی‌های پیاپی نتوانستند از این رودخانه استفاده کنند. دولت باید به این حوزه کمک کند چرا که کشاورزی در این منطقه در حال نابودی است و کشاورزان با مشکلاتی در حوزه بازپرداخت تسهیلات و پرداخت بیمه کشاورزی روبرو هستند.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha