۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
متغیربودن قیمت و «زیر فروشی» موبایل در واحدهای صنفی چالش آفرین است
رئیس اتحادیه صنف تلفن همراه گرگان:

متغیربودن قیمت و «زیر فروشی» موبایل در واحدهای صنفی چالش آفرین است

گرگان- باقری نیا، رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه گرگان با اشاره به ضرورت رعایت سود متعارف در مراکز فروش موبایل گفت: متغیربودن قیمت و زیرفروشی موبایل در واحدهای صنفی چالش آفرین است.

مصطفی باقری نیا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: موبایل و وسایل جانبی آن همانند سایر اقلام موجود در بازار،‌ دارای دامنه سود متعارفی است که ضرورت دارد واحدهای صنفی از آن تبعیت کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت گرگان افزود: یکی از مباحث چالش آفرین در بازار موبایل مقوله متغیربودن قیمت یک موبایل در چند واحد صنفی است، به زبان ساده تر آنکه قیمت یک دستگاه موبایل در چند مغازه مجاور هم اختلاف فاحشی با هم دارد و این موضوع مشکلات عدیده‌ای را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با وجود آنکه سود متعارف هفت درصد برای فروش موبایل پیش بینی شده است اما برخی از همکاران با سودهای بسیار حداقلی مثل یک درصد و حتی قیمت خرید مبادرت به فروش گوشی می کنند که در اصطلاح بازار به آن «زیر فروشی» می گویند.

باقری نیا گفت: در این حالت اولین موضوعی که اتفاق می افتد، شبهه و تردید نزد خریدار است که در اصالت گوشی دچار شک می شود و کار به اتحادیه و پیگیری کارشناسی می انجامد در صورتی که با فروش متعارف این مشکل اتفاق نمی افتد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت گرگان افزود: هیچ کسی با موضوع تخفیف به مشتری اعتراضی ندارد اما باید این رویه معقول و معمول انجام پذیرد تا چالش های بعدی مانند مشکلات مالیاتی اتفاق نیفتد.

وی گفت: همکاران اتحادیه صنف موبایل در گرگان باید آگاه باشند که مالیاتی که اداره مالیات از آنها دریافت می کند بر مبنای سود هفت درصدی و تراکنش های بانکی مغازه است و تخفیف های غیرمتعارف دلیل موجهی برای پرداخت نکردن مالیات ثابت (مالیات بر مبنای هفت درصد) نیست.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha