۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
ایران را گران مدیریت می‌کنیم| کسری بودجه اصلی‌ترین عامل تولید تورم در جامعه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ایران را گران مدیریت می‌کنیم| کسری بودجه اصلی‌ترین عامل تولید تورم در جامعه

اردبیل - وثوقی، کارشناس اقتصادی گفت: کشور ایران گران مدیریت می‌شود و شایسته است با کاهش حجم انبوه کارکنان و کارمندان از این شرایط رهایی پیدا کنیم.

حسین وثوقی ایرانی درحاشیه حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در اردبیل در گفتگو با بازار، ام‌المصائب کشور را تورم اعلام کرد و افزود: تورم را اتحادیه‌های صنفی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، تولیدکنندگان و... ایجاد نمی‌کنند بلکه اصلی‌ترین عامل تولید تورم دولت و مجلس است.

کارشناس اقتصادی کسری بودجه را عامل اصلی به وجود آوردنده تورم در جامعه دانست و اظهار کرد: تا زمانی که جراحی اقتصادی کشور اصلاح ساختارها و حمایت از بخش خصوصی را به همراه نداشته باشد، ما نمی‌توانیم نتیجه‌ای از تحولات و برنامه‌های اقتصادی بگیریم.

وی تصریح کرد: ما با یک جمعیت رو به افزایش کارمندی روبه‌رو هستیم و به نسبت کشورهای دیگر پنج برابر عائله برای دولت داریم که حجم انبوهی از منابع تولید شده در کشور را می‌بلعد.

وثوقی ایرانی گفت: دولت تمام منابع درآمدی خود را صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود می‌دهد و حتی بخش خصوصی با پرداخت میلیاردها تومان مالیات در حقیقت جیب دولت را پر کرده و به پرداخت حقوق و مزایا اختصاص می‌یابد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان و امسال نیز یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت مالیات توسط بخش خصوصی پیش‌بینی شده که همه این منابع صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می‌شود.

وثوقی ایرانی اضافه کرد: باید این هزینه‌های سنگین را کاهش داده و دست و پای دولت را از عرصه اقتصادی بیرون بکشیم تا بخش خصوصی بتواند توان رقابت مناسب را داشته باشد.

وی بیان کرد: دهه ۹۰ نه تنها دهه سرمایه‌گذاری نبود بلکه سرمایه‌برداری در این دهه اتفاق افتاد و نرخ استهلاک از نرخ سرمایه‌گذاری پیشی گرفت.

کارشناس اقتصادی ضرورت اصلاح این فرآیندها را با یک نگاه تحول‌آفرین در نظام بهره‌وری یادآور شد و ادامه داد: امیدواریم با کاهش تورم اقتصاد کشور در مسیر درست هدایت و راهنمایی شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha