۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
خدمات ضمانت‌نامه‌ای به فعالان صنعت نفت گاز، پالایش و پتروشیمی داده می‌شود
مدیرعامل بانک سامان:

خدمات ضمانت‌نامه‌ای به فعالان صنعت نفت گاز، پالایش و پتروشیمی داده می‌شود

مدیرعامل بانک سامان گفت: مهم‌ترین خدماتی که بانک سامان می‌تواند به فعالان صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی قرار دهد خدمات ضمانت‌نامه‌ای است که فعالان این بخش به آن نیاز زیادی دارند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک سامان، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با عنوان «Iran Oil show» طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است که شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی توانمندی‌ها، دستاوردها و محصولات خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

علیرضا معرفت، مدیرعامل بانک سامان در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، هدف از حضور این بانک در نمایشگاه را نشانه‌ای از حمایت دائمی بانک سامان از صنایع داخلی دانست و گفت: رویکرد بانک سامان از اوایل دهه گذشته تا امروز حمایت از عرصه صنعت و تولید بوده است. با توجه به اینکه حوزه صنعت و تولید زیرساخت‌های توسعه و ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند، همیشه یکی از اولویت‌های بانک سامان به شمار رفته است.

معرفت، با اشاره به وضعیت پرتفوی اعتباری بانک سامان، افزود: بیش از ۶۵ درصد از پرتفوی اعتباری بانک در حوزه صنایع مختلف اعم از غذا، دارو، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه بانک سامان در حال گسترش حضور خود در عرصه حمایت از صنایع به‌خصوص صنایع فعال در بحث صادرات است، تأکید کرد: عرصه بین‌الملل یکی از نقاط قوت بانک سامان به شمار می‌رود و تلاش داریم در این عرصه به نحوی عمل کنیم تا ابزارهای مالی و بانکی را در اختیار فعالان صنعت و تولید قرار دهیم.

مدیرعامل بانک سامان در پاسخ به این سؤال که این بانک چه خدماتی را در اختیار فعالان حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی قرار می‌دهد، گفت: با بررسی‌های کارشناسی که در این عرصه انجام‌شده، به این نتیجه رسیدیم که مهم‌ترین خدماتی که بانک سامان می‌تواند به فعالان صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی قرار دهد خدمات ضمانت‌نامه‌ای است که فعالان این بخش به آن نیاز زیادی دارند.

وی ادامه داد: فعالان حوزه پایین‌دستی نفت، درصورتی‌که بتوانند شرایط مدنظر بانک را فراهم کنند، از خدمات بین‌المللی بانک سامان برای دریافت وجوه در حوزه‌های کارگزاری برخوردار می‌شوند.

معرفت، با اشاره به این موضوع که گروه مالی سامان خدمات متنوعی را در حوزه بانکداری شرکتی ارائه می‌کند، گفت: متناسب با فعالیت‌های شرکت‌ها، ما خدماتی در حوزه کارگزاری، بورس کالا، ضمانت‌نامه، ارز، بیمه و طیف گسترده‌ای از خدمات گروه مالی سامان ارائه می‌کنیم که به‌صورت اختصاصی و خاص آن شرکت طراحی و پیاده‌سازی می‌شود.

مدیرعامل بانک سامان، با اشاره به حضور بخش‌های مختلف گروه مالی سامان در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، افزود: سعی ما این است که آنچه فعالان بخش‌های مختلف این صنایع در حوزه مالی به آن نیاز دارند را برآورده کنیم و شرکت ما در نمایشگاه نیز برای انتقال عملی این پیام است.

عبدالرسول عطایی، معاون اجرایی شرکت بیمه سامان نیز در بازدید از نمایشگاه، هدف از مشارکت و حضور بیمه سامان در این رویداد را ناشی از استراتژی گروه مالی سامان دانست و گفت: بر اساس این استراتژی، هرکجا که امکان حمایت از صنایع و تولید وجود دارد، گروه مالی سامان در آن حضور یکپارچه و مؤثر خواهد داشت.

عطایی با اشاره به اینکه امسال با کمک بانک سامان، ما تنها شرکت بیمه‌ای هستیم که موفق به حضور در نمایشگاه شدیم، تصریح کرد: بیمه در کنار بانک و بورس، سه حوزه مهم مالی نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی کشور دارد، بیمه حوزه خدماتی ارائه می‌کند که در دنیا به آن خدمات آرامش گفته می‌شود به این معنا که هر جا نیازمند کنترل ریسک و ایجاد آرامش است، می‌توان از بیمه کمک گرفت.

وی افزود: بیمه با حضور در کنار صنایع و پذیرش ریسک‌های آن‌ها و مشارکت در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، نقش حمایتی برای فعالان صنایع مختلف دارد.

معاون اجرایی سامان تأکید کرد: در بحث نفت و انرژی، بیمه سامان در کنار بانک سامان، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی را رقم می‌زند و مهم‌ترین خدمتی که می‌تواند به فعالان این حوزه ارائه دهد انتقال ریسک‌ها است.

عطایی با اشاره به حضور تیم حرفه‌ای گروه مالی سامان در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: بیمه سامان در این نمایشگاه بحث ارائه خدمات بیمه‌ای نوین، شامل بیمه‌های مسئولیت مالی، مهندسی، بیمه‌های حوزه‌های اقتصادی و حتی بیمه تأمین اعتبار را فراهم می‌کند.

وی افزود: یکی از نکات مهم و کلیدی در بحث صنایع نفت؛ پتروشیمی و پالایشگاه، بحث نقل‌وانتقال مواد و محصولات است و متأسفانه با شرایط تحریمی، اکنون شرکت‌ها با مشکل گشایش LC مواجه‌اند، خوشبختانه با تدابیر جناب آقای ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان، خدمتی به نام SLC (Similar LC) در حال طراحی است که بخشی از ریسک نقل‌وانتقال پول و بار به‌خصوص در صنعت نفت و پتروشیمی را انجام می‌دهد.

عطایی از ارائه خدمت جدید «تضمین کیفیت» از سوی بیمه سامان خبر داد و گفت: مسئله مهمی که در بحث نقل‌وانتقال کالا وجود دارد، تضمین کیفیت کالا و سلامت انتقال آن است که بیمه سامان در حال کار بروی آن است.

معاون اجرایی بیمه سامان گفت: ما به دنبال ارائه بیمه «مسئولیت حرفه‌ای» برای شرکت‌های بزرگ هستیم تا از تنش‌های مالی شرکت‌ها بکاهد.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha