۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
موافقت مجلس با طرح تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری
در صحن علنی صورت گرفت؛

موافقت مجلس با طرح تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری

نمایندگان مردم در خانه ملت با طرح تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری موافقت کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، با تقاضای طرح تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری با ۱۵۶ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ آرای مأخوذه موافقت کردند.

روح‌اله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس گزارش این کمیسیون بنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری در اجرای ماده(۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس را قرائت کرد. متن این گزارش به شرح زیر است:

در اجرای ماده (۲۱۲) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، متعاقب ارجاع تقاضاهای تحقیق و تفحص به کمیسیون، محورهای تحقیق و تفحص به وزارت کشور منعکس گردید که پس از پیگیری های مکرر مربوط به تقاضاهای نمایندگان فوق الذکر موضوع هر دو تحقیق و تفحص در جلسه رسمی مورخ ۱۱/ ۸/ ۱۴۰۰ کمیسیون با حضور ۱۷ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضیان تحقیق و تفحص و مسوولین دستگاه ذیربط مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای مذکور در تقاضاها به تصویب رسید.

شایان ذکر است بدلیل وحدت موضوع و توافق متقاضیان هر دو تقاضای تحقیق و تفحص در جلسه کمیسیون بصورت تفکیک مورد بررسی قرار گرفت که در قالب یک گزارش جهت طرح در صحن علنی مجلس تقدیم می گردد.

محورهای تحقیق و تفحص:

۱- رسیدگی به نحوه اجرا وعملکرد وزارت کشور در رعایت شاخصه های الزام آور قانون تعاریف وضوابط تقسیمات کشوری و آیین نامه اجرایی مربوطه
۲- ملاک دقیق میزان جمعیت برای ارتقای یک بخش به شهرستان، یک روستا به شهر و تعیین مرکزیت یک شهرستان ارتقا یافته از بخش در حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور چیست؟

کد خبر: ۱۵۲٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha