۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
تلاش و تشویق می کنیم همه طرف ها به توافق هسته ای بازگردند
امیر قطر:

تلاش و تشویق می کنیم همه طرف ها به توافق هسته ای بازگردند

امیر قطر گفت: ایران همسایه ماست و ما تلاش می کنیم همه طرف ها به توافق هسته ای بازگردند.

به گزارش بازار، تمیم بن حمد آل ثانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس افزود: ما ادعای میانجیگری رسمی میان ایران و غرب را نداریم.

وی بیان کرد: باید چارچوب و شیوه فعالیت خود را برای صلح و فرستادن پیام های اطمینان بخش به مردم بازنگری، اصلاح و تقویت کنیم.

شیخ تمیم گفت: نباید از تلاش برای نشاندن طرف های درگیری ها دریغ کنیم و این تلاش ها باید براساس منشور سازمان ملل متحد باشد.

وی اضافه کرد: در دهه های گذشته بارها مشاهده کرده ایم که نقش سازمان ملل متحد و حاکمیت قانون در روابط بین الملل نادیده گرفته شده است.

امیر قطر با بیان اینکه فلسطین یک زخم بازالتیام نیافته از زمان تاسیس سازمان ملل تاکنون است ادامه داد: شیرین ابوعاقله در فلسطین ترور شد و از تشییع جنازه ای شایسته محروم شد.

شیخ تمیم افزود: ترور شیرین ابوعاقله از کشته شدن ۷ خبرنگار در اوکراین یا ۱۸ خبرنگار کشته شده در فلسطین از سال ۲۰۰۰ تاکنون کم اهمیت تر نیست.

وی اضافه کرد: نباید با این همه دشمنی و رفتارهای دوگانه در قبال انسان ها و ارزشگذاری آن ها براساس نسبت ها و وابستگی ها سکوت کرد.

شیخ تمیم اظهار کرد: برای مدیریت و حل و فصل جنگ ها و درگیری ها از جمله در افغانستان تلاش می کنیم و با طرف های درگیر در بحران اوکراین در ارتباط هستیم و آمادگی داریم برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز تلاش بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز کسانی هستند که از میزبانی یک کشور اسلامی و عربی از جام جهانی راضی نیستند افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا جام جهانی فوتبال در قطر به فرصتی برای آشنایی با منطقه ما تبدیل شود که از تبعیض رنج ها کشیده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha