۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
شکایت‌های کارگری گلستان در سال گذشته ۶ درصد کاهش یافت
مدیر روابط کار گلستان:

شکایت‌های کارگری گلستان در سال گذشته ۶ درصد کاهش یافت

گرگان- مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گلستان از کاهش شکایت های کارگری و بیکاری کارگران در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ خبر داد.

سعید دنکوب در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تعداد دادخواست‌های کارگری واصله در سال گذشته با کاهش ۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه دادخواست‌های واصله در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف بررسی و در نهایت منجر به صدور رأی می‌شود، افزود: پیگیری و حل و فصل واحدهای مشکل دار، ارائه مشاوره‌های پیش از طرح دادخواست و مذاکره با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از دلایل اصلی کاهش شکایت‌های کارگری در استان خبر داد.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: همچنین در سال گذشته بیکاری کارگران در استان نسبت به سال ۹۷ حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته تلاش بر این بود تا مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری را در استان کاهش دهیم، اضافه کرد: تلاش کردیم با حل مشکلات و چالش‌های واحدهای تولیدی از بیکاری دائم کارگران فعال جلوگیری کنیم به عنوان مثال برای کارگران دلند الکتریک با ۵۰۰ کارگر، شرکت پیمانکاری سد نرماب چلچای با ۵۰۰ کارگر و شرکت زرین نخ بیمه بیکاری موقت برقرار شد و با حل مشکلات این واحدها کارگران مجدد مشغول به کار شدند.

دنکوب با موضوع بیکاری کارگران استان بر اثر شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: در گلستان بیش از ۱۱ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری در بخش‌های مختلف می‌شوند و تا هفته گذشته بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده بودند.

وی توضیح داد: این بیمه بیکاری تنها مشمول کارگرانی می‌شود که مشمول قانون بیمه بیکاری، قانون کار و تأمین اجتماعی می‌شود که دارای کارفرما باشند.

به گفته دنکوب این بیمه بیکاری مشمول رانندگان تاکسی و کارگران ساختمانی که کارفرما ندارند، نمی‌شود.

کد خبر: ۱۵٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha