۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
سمپاشی ۶۵۸۰ هکتار از مرتع گلستان برای مبارزه با ملخ مراکشی
معاون جهادکشاورزی گلستان خبر داد:

سمپاشی ۶۵۸۰ هکتار از مرتع گلستان برای مبارزه با ملخ مراکشی

گرگان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با اشاره اینکه امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی گلستان درگیر هجوم ملخ‌های مراکشی باشند از سمپاشی ۶ هزار و ۵۸۰ هکتار از مراتع استان خبر داد.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بسته به شرایط آب و هوایی، وضعیت مبارزه سال گذشته و کانون‌های آلوده، هجوم ملخ‌های مراکشی در استان گلستان را شاهد هستیم.

وی افزود: از فروردین ماه هر سال هجوم ملخ‌های مراکشی از مراتع اراضی شمالی استان آغاز می‌شود و تا تیرماه درگیر مبارزه هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با یادآوری اینکه سال گذشته حدود ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی گلستان درگیر هجوم ملخ‌های مراکشی بود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود ۱۶ هزار هکتار از اراضی استان درگیر هجوم ملخ‌ها باشند.

وی با این توضیح که تاکنون کانون‌های آلوده به ملخ مراکشی در شهرستان‌های مراوه تپه، آق قلا و گنبدکاووس شناسایی و مبارزه شیمیایی با آن‌ها آغاز شده است، اضافه کرد: ممکن است با تغییرات آب و هوایی شهرستان‌های گرگان و آزادشهر هم درگیر هجوم ملخ‌های مراکشی شوند اما هم‌اکنون فقط مراتع سه شهرستان مراه تپه، آق قلا و گنبدکاووس درگیر هستند.

عباسی با اشاره به اینکه برای مبارزه شمیایی با ملخ مراکشی در گلستان به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، خاطرنشان کرد: دو سال اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ مراکشی به گلستان تخصیص نیافته و امسال از محل اعتبارات استانی و دیون مبارزه با ملخ مراکشی را آغاز کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۵٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha