۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
نان بی کیفیتی که همچنان مهمان سفره‌های مردم دره شهر است
بازار گزارش می دهد؛

نان بی کیفیتی که همچنان مهمان سفره‌های مردم دره شهر است

ایلام- نان بی کیفیت همچنان مهمان سفره‌های مردم شهرستان دره شهر است، تهیه نان مرغوب و با کیفیت از مهمترین مطالبات و خواسته‌های مردم منطقه است.

بازار؛ گروه استان‌ها: تهیه نان مرغوب و با کیفیت از مهمترین مطالبات و خواسته‌های مردمی شهرستان دره شهر است، اما این روزها نان مردم دره شهر در تنور بی کیفیتی می سوزد.

مردم می‌گویند بروز این مشکل به دلیل نبود یا ضعیف بودن نظارت‌ها بر روند تولید آرد از کارخانه تا توزیع آن است.

مسئولان موضوع نان در دره شهر را پیگیری کنند
یکی از شهروندان دره شهری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: گناه مردم چیست که باید چنین نان بی کیفیتی خریداری کنند، زمانی که کارخانه آرد چنین آرد بی کیفیتی تحویل نانوایی‌ها می‌دهد باید هم انتظار نان بی کیفیت داشت.

محمد یاسمی افزود: مسئولان باید این موضوع را پیگیری کنند چراکه مجبور هستیم که نان را خریداری کنیم چراکه نان با کیفیت در سطح شهرستان وجود ندارد.

یکی از خبازان نانوایی دره شهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کیفیت بد نان به کیفیت بد آرد تولیدی کارخانه دره شهر برمی گردد.

سعید محمدی افزود: متاسفانه مردم از کیفیت نان ناراضی هستند، خود صاحبان نانوایی‌ها نیز از چنین آرد بی کیفیتی رضایت ندارند، متاسفانه آردی که تحویل نانوایی‌ها داده می‌شود خشک است، از این نوع آرد نان با کیفیتی پخت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: مسئولان کارخانه آرد هم می‌گویند گندمی که اداره جهاد کشاورزی به کارخانه آرد تحویل می‌دهد از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

راستی آزمایی وضعیت کیفیت نان در شهرستان
فرماندار دره شهر نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای راستی آزمایی وضعیت کیفیت نان در شهرستان، آرد را موقتاً از خارج از شهرستان تهیه می‌کنیم و اگر کیفیت نان بهتر شد نشان دهنده این است که مشکل از آرد است.

از این پس بصورت هفتگی و بدون اعلام قبلی نان از تولید آرد در کارخانه تا توزیع آزمایش و هرجا قصوری مشاهده شود برخورد قانونی انجام می‌گیرد

هوشنگ طاهری اظهار داشت: اگر کیفیت آرد کارخانه دره شهر از کیفیت پایینی برخوردار باشد به صورت قانونی با کارخانه آرد برخورد می‌شود.

نان بی کیفیتی که همچنان مهمان سفره‌های مردم دره شهر است

وی گفت: از مشکلات اصلی پایین بودن کیفیت نان که بارها نیز بررسی شده عدم رعایت اصول پخت آن توسط برخی نانوایان است.

طاهری بیان کرد: از این پس بصورت هفتگی و بدون اعلام قبلی نان از تولید آرد در کارخانه تا توزیع آزمایش و هرجا قصوری مشاهده شود برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

لزوم بروزرسانی دستگاه‌های نانوایی‌های دره شهر
مدیرکل غله استان ایلام نیز در گفت و گو با بازار اظهار کرد: نانوایی‌هایی که کیفیت نان، بهداشت و مشتری مداری را رعایت نکنند با جریمه و کاهش سهمیه آرد مواجه خواهند شد.

هوشنگ نادری بیان کرد: ضمناً اجاره نانوایی به دیگران ممنوع بوده و مجوز این افراد در صورت عدم فعالیت و اجاره باطل خواهد شد.

میزان مصرف نان در شهرستان دره شهر ۲ برابر متوسط کشور یا استان‌های برخوردار است و همین مسئله حساسیت و توجه به کیفیت، کمیت، ساعت پخت و سایر استانداردهای لازم مربوط به پخت نان را بیشتر می‌کند

وی گفت: نانوایی‌های شهرستان نیز می‌توانند برای ساماندهی بهداشتی و نیز بروزرسانی دستگاه‌های خود از تسهیلات استفاده کنند.

نان بی کیفیتی که همچنان مهمان سفره‌های مردم دره شهر است

نادری اضافه کرد: تعطیلی خودسرانه نانوایی، فروش آرد سهمیه‌ای و نیز خرید آرد خارج از شبکه تخلف بوده و آرد نانوایی متخلف قطع خواهد.

میزان مصرف نان در شهرستان دره شهر ۲ برابر متوسط کشور یا استان‌های برخوردار است و همین مسئله حساسیت و توجه به کیفیت، کمیت، ساعت پخت و سایر استانداردهای لازم مربوط به پخت نان را بیشتر می‌کند.

طبق بررسی‌های انجام شده کارشناسان شهرستان دره شهر پایین‌ترین کیفیت نان را در بین شهرستان‌های استان داشته است. همچنین کیفیت آرد موجود مناسب نبوده و همین موضوع گلایه مردم و نانوایی‌ها را در پی داشته است.

باتوجه به گلایه شهروندان بهتر است متولیان نان شهرستان به صورت نامحسوس از کیفیت نان و نیز وزن چانه بازرسی کنند و با نانوایانی که تخلف کرده‌اند برخورد شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha