۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
بنیاد برکت حامی کولبران و سوخت‌بران ۷ استان کشور
۳ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال راه‌اندازی می‌شود؛

بنیاد برکت حامی کولبران و سوخت‌بران ۷ استان کشور

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امسال راه‌اندازی ۳ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال را برای کولبران و سوخت‌بران در دستور کار دارد.

به گزارش بازار محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: راه‌اندازی ۳ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای کولبران و سوخت‌بران در مناطق محروم و روستایی ۷ استان کشور در برنامه‌های سال ۱۴۰۱ قرار دارد.

ترکمانه تصریح کرد: راه‌اندازی این ۳ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، کولبران و سوخت‌بران در استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس جزو جامعه مخاطبان هدف ایجاد اشتغال هستند.

وی درباره میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های اشتغال ویژه کولبران و سوخت‌بران نیز توضیح داد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۳ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌ بالغ بر ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

ترکمانه در تشریح عملکرد پیشین بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی برای کولبران و سوخت‌بران گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۸ هزار طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ۲۴ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم برای کولبران و سوخت‌بران در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت بر استقبال سوخت‌بران از شغل پایدار تاکید کرد و اظهار داشت: اکثر سوخت‌بران از روی اجبار و ناچاری به این کار مشغول شده‌اند. بیشتر این افراد نه تنها مالک سوخت‌های قاچاق شده نیستند که حتی خودرو هم به آن‌ها تعلق ندارد و فقط نقش یک راننده روزمزد را بازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بخش اعظمی از کولبران نیز علیرغم میل باطنی به این کار اشتغال دارند و اگر از یک درآمد حداقلی برخوردار باشند، این شغل را کنار خواهند گذاشت.

ترکمانه یادآور شد: کولبری و سوخت‌بری خلاف شان انسانی است و باید روش‌ها و راه‌کارهای بهتری را برای تامین معیشت کولبران و سوخت‌بران طراحی و اجرا نمود.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تسهیل‌گران این بنیاد در استان‌های هدف با شناسایی و مراجعه به کولبران و سوخت‌بران آن‌ها را پس از اهلیت‌سنجی و تکمیل فرآیند ثبت نام، برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌‎کنند.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha