۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
گران فروشی در بازار کساد ایلام/ نظارت ها باید بیشتر شود
بازار گزارش می دهد؛

گران فروشی در بازار کساد ایلام/ نظارت ها باید بیشتر شود

ایلام-در حالی به دلیل کرونا بیشتر کسب و کارها در بازار ایلام دچار کساد شده اما در آستانه ماه مبارک رمضان و در این شرایط اقتصادی نیز عده ای دست از گران فروشی کالاها بر نمی دارند.

رمضان نوری؛خبرگزاری بازار: مردم استان ایلام در حالی با مشکلات معیشتی متعددی ناشی از کرونا مواجه هستند ولی بازهم بازار این استان به رغم کسادی بازهم شاهد افزایش قیمت کالاهای پرمصرف مردم است.

وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم استان این روزها به دلیل کرونا مختل شده ولی بازهم عده ای از بازار استان سوءاستفاده کرده و در آستانه ماه مبارک رمضان کالاهای پرمصرف استان از قبیل گوشت مرغ، قرمز، برنج، روغن، پنیر، خرما، میوه و...را گران کرده اند.

همه اجناس گران شده است

یکی از شهروندان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه در این شرایط که خود صاحب مغازه ها هم متضرر شده اند ولی توجهی به درآمد مردم ندارند و اجناس را گران کرده اند.

علی اکبر کریمی عنوان کرد: اجناس و کالاهای اساس حداقل ۱۰ درصد نسبت به روزهای گذشته گران تر شده و این در حالی است که درآمد مردم به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت های میوه در ایلام بسیار بالاتر از سایر مناطق کشور است، افزود: سیب و پرتغال باقیمت کیلویی ۱۲ هزار تومان و گوجه و خیار باقیمت هفت و هشت هزار تومان در بازار ایلام به فروش می‌رسد.

کریمی بیان کرد: برخی افراد سودجو بی اعتنا به شرایط حاکم بر جامعه و لزوم رعایت حال دیگر افراد همچنان به منافع شخصی و گرفتن ماهی از آب گل آلود می اندیشند.

وی گفت: متاسفانه در سایه غفلت مسئولان  صنعت معدن و تجارت استان شاهد افزایش قیمت اقلام خوراکی، به خصوص صیفی وسبزی جات در استان هستیم.

این شهروند ایلامی بیان کرد: انتظار است مسئولان استان در خصوص کنترل قیمت ها  چاره اندیشی کنند چرا که مردم دیگر توان مالی و پرداخت  هزینه بالا برای تهیه محیتاج خود را در این ایام بیکاری را ندارند.

تشدید بازرسی و نظارت بر بازار ایلام

معاون بازرسی و نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گشت های مشترک با موضوع بررسی قیمت کالاها در سطح بازار ایلام با حضور بازرسان صمت ایلام، نمایندگان ادارات تعزیرات حکومتی، فرمانداری، اماکن نیروی انتظامی و شبکه بهداشت در حال انجام است.

عزت الله عبدخانی بیان کرد: روز گذشته در اولین گشت ویژه ماه مبارک رمضان  بیش از ۱۲۰ واحد صنفی اعم از (کم خطر و پرخطر) مورد نظارت قرار گرفت و هشت واحد متخلف شناسایی شدند.

وی افزود: علاوه بر بررسی وضعیت قیمت ها، رعایت پروتکل های بهداشتی براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گرفت که بیشترین تخلفات صورت گرفته در زمینه گرانفروشی،عدم درج قیمت وعدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است.

عبدخانی بیان کرد: رصد و پایش بازار استان از منظر قیمت کالاها و خدمات و نیز اجرای گام دوم فاصله گذاری هوشمند اجتماعی به صورت روزانه در دو نوبت صبح و عصر در دستور کار بازرسان است.

تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در گفتگو با بازار اظهار کرد: به لحاظ تامین کالاهای اساسی در استان ایلام مثل برنج، گوشت قرمز و مرغ در استان هیچ گونه مشکلی نداریم.

یارالله نصیری اظهار کرد: مایحتاج عمومی مردم طی دو ماه گذشته به صورت مرتب وارد استان شده و اجازه افزایش بی مورد کالاها را نخواهیم داد و سامانه ۱۲۴ هم در این خصوص در دسترس مردم عزیز استان قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنج، شکر،  روغن نباتی، گوشت مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و خرما به میزان کافی با قیمت تنظیم بازار برای مصرف در ماه رمضان تامین و توزیع آن در سطح استان آغاز شده است.

نصیری عنوان کرد: طرح نظارت بر بازار ویژه ماه رمضان از روزهای آینده در دو مرحله در ۱۰ شهرستان تابعه این استان اجرا می شود.

معمولا ماه مبارک رمضان که فرا می رسد صحبت ها پیرامون تشکیل نظارت بر بازار، کنترل قیمت ها و عرضه کالاهای اساسی با نرخ های مصوب بیشتر می شود اما این روزها مردم از عدم ثبات در قیمت کالاها و اقلام خوراکی مورد نیاز گله مند هستند.

مسئولان استان تلاش کنند تا اقلام مورد نیاز مردم از جمله گوشت، مرغ، برنج و میوه در زمان مناسب و متناسب با نیاز مردم تهیه و در دسترس عموم قرار گیرد.

می گویند ایلام شهر گرانی است و این لزوما مختص این یکی دو هفته نوسان بازار نیست و مردم می خواهند که حوزه های نظارت و بازرسی نظارت جدی تری بر بازار داشته باشند تا ایلام دیگر لقب ایلام گران را به خود نگیرد.

کد خبر: ۱۵٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha