۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
خراسان جنوبی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه کریدور شرق به غرب
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خراسان جنوبی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه کریدور شرق به غرب

بیرجند- معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با پایان پروژه کریدور شرق به غرب شاهد توسعه صادرات خواهیم بود ولی برای اتمام قطعه واقع شده در استان نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

میر محمد مودی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این کریدور سواحل مکران را در بندر چابهار به کشورهای آسیای میانه و معبرهای مرزی میلک در سیستان و میل ۷۸ در ماهیرود و دوغارون را به بندر چابهار متصل می‌کند که کمک شایانی به توسعه صادرات و ترانزیت کالا می‌کند.

وی با بیان اینکه ۴۱۴ کیلومتر از این کریدور در استان خراسان جنوبی واقع شده است، عنوان کرد: تاکنون ۲۴۵ کیلومتر تکمیل و ۱۲۸ کیلومتر در دست اجرا و ۴۱ کیلومتر در حال مطالعه است.

به گفتۀ وی ارزش ریالی و قیمت روز قطعات بهره‌برداری شده حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است و برای تکمیل دیگر قطعات حدود ۲ هزار میلیارد تومان نیاز خراسان جنوبی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تأکید کرد: این پروژه اولویت استان و کشور است چرا که رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال ناشی از افزایش حمل و نقل، رونق معبرهای مرزی استان، کاهش هزینه‌های حمل و نقلی و افزایش ایمنی محور و کاهش تصادفات جاده‌ای از جمله فوائد تکمیل این محور شریانی استان است.

مودی خاطر نشان کرد: از جمله مشکلاتی که در تکمیل این پروژه وجود داشت و به همین دلیل باعث طولانی شدن زمان اتمام آن شده، می‌توان به کمبود اعتبارات متناسب با حجم عملیات، تورم و کمبود ماشین آلات راه سازی و ماشین آلات فرسوده موجود که ناشی از تحریم‌های ظالمانه است، اشاره کرد.

وی اعلام کرد: امسال پیش‌بینی شده حداقل بیش از ۳۰ کیلومتر دیگر از گلوگاه‌ها و مناطق پرترافیک این کریدور نیز به بهره‌برداری برسد و تمام مسیر باقی مانده نیز در دست پیمانکار است.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha