۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
توسعه اشتغال با حمایت از پیمانکار بومی| بکارگیری شرکت های داخلی ساختار آن ها را تقویت می کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

توسعه اشتغال با حمایت از پیمانکار بومی| بکارگیری شرکت های داخلی ساختار آن ها را تقویت می کند

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه‌سازان گلستان گفت که حمایت از پیمانکاران بومی علاوه بر ایجاد اشتغال سبب تقویت ساختار این شرکت ها هم می شود.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حمایت از پیمانکاران بومی از چند منظر قابل بررسی و تحلیل است.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان افزود: در گذشته ضعف هایی در میزان اعتبار، توانایی و ظرفیت های پیمانکاران بومی برای گرفتن پروژه های بزرگ و عظیم عمرانی وجود داشت و ما در استان پیمانکار رتبه یک، دو و سه نداشتیم و یا تعداد آن ها محدود بود.

وی بیان کرد: از سال های گذشته متناسب با بودجه های عمرانی، از ظرفیت پیمانکاران بومی استفاده شد که این موضوع باعث بزرگترشدن ساختار و بیشتر شدن ظرفیت این شرکت ها شد و امروز می توانیم بگوییم که از این لحاظ مشکلی نداریم و پیمانکاران، توسعه گران و انبوه سازان ما ظرفیت‌های خوبی دارند.

مرتضوی عنوان کرد: باید از این ظرفیت‌ها به درستی بهره بگیریم زیرا اگر از این توانایی استفاده نشود خطر خروج سرمایه، استان را تهدید می‌کند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: وقتی پیمانکار غیربومی وارد استان می‌شود و طرح‌های عمرانی و ساخت و سازها در اختیار وی قرار می گیرد، منابع قابل توجهی را با خود از استان خارج می کند.

این فعال صنعت ساختمان افزود: با اجرای این پروژه ها بستر خوبی برای گردش های مالی در استان فراهم شده و حیف است که این منابع به راحتی خارج شود.

وی گفت: واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ عمرانی و توسعه گری به پیمانکاران بومی، ظرفیت ها و ساختارهای آنها را تقویت کرده و اشتغال موثر در استان ایجاد خواهد شد و باید بپذیریم که پیمانکار غیربومی بخش قابل توجهی از نیروهای خود را از خارج از استان تامین خواهد کرد و به توسعه اشتغال در استان آسیب خواهد زد.

مرتضوی توضیح داد: حتی پیمانکار غیربومی در زمینه خرید مصالح، استفاده از ظرفیت های مشاوره ای و فضاهای طراحی از استان های دیگر استفاده کرده و بخش قابل توجهی از نیروهای مفید و با تجربه و با تخصص ما از چرخه فعالیت خارج خواهند شد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان گلستان اضافه کرد: استفاده از پیمانکاران استانی امنیت و تضمینی برای اتمام پروژه فراهم می کند زیرا پیمانکاران، توسعه گران و انبوه‌سازان بومی به دلیل حفظ شهرت و اعتبار تلاش می‌کنند پروژه ها را به نحو احسن انجام داده تا به شهرت کاری آنها آسیب وارد نشود اما پیمانکار غیربومی ممکن است این شرایط را راحت‌تر بپذیرد؛ مانند موضوعی که ما در مسکن مهر و برخی پروژه‌های دیگر تجربه کردیم که به راحتی پیمانکاران غیربومی پروژه‌هایی را کنار گذاشتند و به اتمام نرساندند و در واقع چون فعالیت آنها در نقطه دیگری متمرکز است آسیب اعتباری کمتری به آنها وارد می شود، موضوع که در استان متوجه آنها نیست.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha