۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
لزوم تمدید مهلت اجرای آزمایشی احراز هویت الکترونیکی برای رفع ایرادات
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد

لزوم تمدید مهلت اجرای آزمایشی احراز هویت الکترونیکی برای رفع ایرادات

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اجرای آزمایشی تصدیق الکترونیکی گام مثبتی بود، اما مشکلاتی نظیر پیش‌بینی نشدن این سازوکار در زندان‌ها، دیر ارسال شدن پیامک و مشکلات تنظیم اسناد وکالت باید رفع شود.

به گزارش بازار، حسن شجاعی، ضمن تأکید بر اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اجرای آزمایشی تصدیق الکترونیکی گام مثبتی در جهت حراست از حقوق شهروندان برداشته است، گفت: حدود دو هفته از اجرای آزمایشی تصدیق الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی استان زنجان می‌گذرد و کارشناسان کمیسیون، ارزیابی‌های میدانی لازم را از عملکرد سازمان ثبت انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گزارشات میدانی کارشناسان کمیسیون اصل نود نشان می‌دهد در اجرای آزمایشی نقایصی وجود دارد که مردم و سردفتران را به زحمت انداخته است، گفت:، اما خوشبختانه سردفتران از کلیت طرح راضی بوده و اظهار داشتند که در صورت رفع نقایص، از نگرانی هایشان بابت احراز هویت مراجعه‌کنندگان کاسته خواهد شد. البته تصدیق الکترونیکی یک روش کمکی برای کاهش امکان جعل هویت و کلاهبرداری است و نافی و رافع مسئولیت قانونی سردفتران در احراز هویت مراجعه کنندگان نخواهد بود.

نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه درباره مشکلات احصاء شده در اجرای آزمایشی تصدیق الکترونیکی تصریح کرد: می‌توان به مواردی از قبیل پیش‌بینی نشدن سازوکار تصدیق الکترونیکی در زندان‌ها، دیر ارسال شدن پیامک یا قطعی آن و مشکلاتی که در تنظیم اسناد وکالت وجود دارد اشاره کرد. لازم است سازمان ثبت هرچه زودتر برای رفع این مشکلات در استان زنجان اقدام کند. بهتر است پس از رفع این ایرادات، طرح مجدداً مدت کوتاهی به صورت آزمایشی در همین استان یا استان دیگری اجرا شود.

رئیس کمیسیون اصل نود در خاتمه تأکید کرد: سازمان ثبت باید توجه داشته باشد که پیش از دومین اجرای آزمایشی و احصای تمام مشکلات، اجرا در سطح کشور مسئله‌ساز خواهد بود. همچنین از الزامات هر تغییر رویه‌ای، اطلاع‌رسانی سراسری به مردم از طریق پیامک و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای است. مردم با توجه به اطلاع‌رسانی ضعیف، هنوز نسبت به دلیل این تغییر رویه‌ها سردرگم هستند و لازم است سازمان ثبت با همکاری صداوسیمای محلی و ملی در تبیین فواید تصدیق الکترونیکی برای ایشان تلاش کند.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha