۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
مدیرعامل جدید شرکت برق حرارتی منصوب شد
با حکم وزیر نیرو؛

مدیرعامل جدید شرکت برق حرارتی منصوب شد

محرابیان، وزیر نیرو با صدور حکمی «عبدالرسول پیشاهنگ» را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی منصوب کرد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در این حکم ضمن تقدیر از خدمات ارزنده محسن طرزطلب، مدیرعامل پیشین این شرکت در دوران تصدی این مسؤلیت، "عبدالرسول پیشاهنگ" را به مدت دو سال به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق حرارتی منصوب کرد.

بر این اساس، معاون هماهنگی تولید برق حرارتی، معاون تولید و انتقال توانیر، سرپرست شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران و مجری طرح و معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای فارس و مدیرعامل برق منطقه‌ای هرمزگان از جمله سوابق پیشاهنگ بوده است.

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ۲۱ هزار مگاوات افزایش یافت
همایون حایری، ‌ معاون برق و انرژی وزیر نیرو در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت برق حرارتی با اشاره به افزایش ۲۱ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی با تشکیل این شرکت مادرتخصصی، گفت: در طی ۶ سال اخیر با تلاش مدیریت پیشین این مجموعه حدود سه درصد به راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده که این امر صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت نیروگاه‌ها به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت با تامین منابع مالی و اعتبارات جدید، تحول عمده‌ای در صنعت برق ایجاد کرده است، افزود: حمایت از ساخت داخل، شرکت‌های پیمانکار و بخش خصوصی نیز از جمله اقدامات موثر این مجموعه بوده است.

حایری با اشاره به برنامه‌های صنعت برق برای پیک تابستان امسال، اظهار کرد: از حدود پنج هزار مگاوات واحد جدید برنامه‌ریزی شده برای پیک تابستان امسال، ‌ بخش عمده آن وارد مدار شده و امیدواریم مابقی واحدها نیز به زودی در مدار قرار بگیرند.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به اهمیت برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها، ادامه داد: روند تعمیرات واحدهای نیروگاهی با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و به زودی تعمیرات واحدهای باقی‌مانده به اتمام خواهد رسید تا نیروگاه‌های کشور با توان کامل آماده تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال باشند.

حایری در پایان بر آمادگی و همکاری موثر بین شرکت‌های برق حرارتی و توانیر برای عبور موفق از دوره اوج مصرف برق پیش‌رو تاکید کرد.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha