۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
۲ نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مناطق مرزی ایلام ایجاد می‌شود
سرپرست میراث‌فرهنگی ایلام:

۲ نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مناطق مرزی ایلام ایجاد می‌شود

ایلام- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: رایزنی‌ها برای ایجاد دو نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرزهای مهران و چیلات دهلران انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، فرزاد شریفی اظهار کرد: امسال برای اولین بار در استان حلبچه عراق یک نمایشگاه سه روزه صنایع‌دستی برگزار شد که در این مدت علاوه بر فروش ۲۰۰ میلیون تومان محصولات عرضه شده در نمایشگاه، یک تفاهم‌نامه با مسئولان این استان در زمینه همکاری‌های بعدی منعقد شد.

وی افزود: رایزنی‌ها برای ایجاد دو نمایشگاه دائمی در مرزهای مهران و چیلات دهلران انجام شده است تا از طریق این گذرگاه‌های مرزی زمینه معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی و غذاهای محلی استان فراهم شود.

شریفی حذف دلالان و واسطه‌های مستقر در مرز مهران را یک ضرورت مهم دانست که با حذف این افراد سامان‌دهی حضور گردشگران عراقی در زمینه‌های گردشگری سلامت، مذهبی و طبیعت شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: حضور گردشگران در ایلام مستلزم داشتن زیرساخت‌هایی از جمله هتل استاندارد چهار یا پنج ستاره است که رایزنی برای احداث یک هتل مطابق با معیارهای استاندارد جذب توریست، در حال انجام است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، ۲ میلیاردتومان برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های یادمان‌های شرهانی دهلران و قلاویزان مهران اختصاص داده شده است و همچنین تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل اوقاف و امورخیریه منعقد شده تا مرمت چهار امازاده تحت نظارت این اداره‌کل انجام گیرد.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha