۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
شفافیت واگذاری‌ها با رونمایی از سامانه «پاسخ»
رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد

شفافیت واگذاری‌ها با رونمایی از سامانه «پاسخ»

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: سامانه‌ای تحت عنوان سامانه پاسخ، توسط رئیس جمهور رونمایی شد که سامانه پایگاه اطلاعات سازمان خصوصی سازی می‌باشد، در آنجا اطلاعات نحوه واگذاری همه شرکت‌ها وجود دارد.

به گزارش بازار، حسین قربان زاده افزود: ما یک سند تحول دولت داریم که توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و یک بخشی از آن هم خصوصی سازی است و آنجا هم به درستی چالش‌هایی شناسایی و عواملی احصاء و یک راهبردهایی تعیین شده که به کدام سمت باید برویم.

وی ادامه داد: ما ناچار بودیم برای اینکه مسیر درستی را برویم دو دهه گذشته را آسیب شناسی کنیم و در این دو دهه گذشته حدود ۶۸۱ شرکت، کنترلی، مدیریتی و خرد واگذار شدند و حتماً باید با یک نگاه واقع بینانه که این نگاه صرفاً به برخی از مسائل که مثلاً در حوزه ارزش گذاری است برنمی گردد بلکه به عوامل متعددی بستگی دارد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت:این عنوان که سند جامعی بیرون بیاید ما طبیعتاً نداریم، ولی ما در این رویداد تعداد بسیار بالایی متون از نشست‌های تخصصی خواهیم داشت که این تبادل نظر حتماً ما را به یک منطقی به ویژه در ۹ پاویون نفت، نیرو، پتروشیمی، کشاورزی، زیرساخت، عمران، شهرسازی، صنایع معدنی، صنعت و بانک و بیمه می‌رساند.

وی افزود:امروز سامانه‌ای تحت عنوان سامانه پاسخ، توسط رئیس جمهور رونمایی شد که سامانه پایگاه اطلاعات سازمان خصوصی سازی می‌باشد و در آنجا هر شرکتی که مردم جستجو کنند اعم از اینکه چه سالی واگذار شد؟ به کی واگذار شد؟ به چه قیمتی واگذار شد؟ در چه فرآیندی واگذار شد؟ سهامدارهای دیگر، آیا این رد دیون بود؟ سهام عدالت بود؟ بلوکی بود؟ رقابتی بود؟ قیمت پایه اش چقدر بود؟ چقدر فروش رفته؟ الآن امکان وجود دارد و این اطلاعات قبلاً به این شکل تجمیع نشده بود.

حسین قربان زاده گفت:این امکان از امروز فراهم شد که یک شفافیت و اطمینان خاطری ایجاد می‌کند که در این مسیر ما اول باید نسبت به گذشته این اشراف و این اطلاعات شفاف را در اختیار همه تحلیلگران و کارشناسان بگذاریم بعد با آسیب شناسی جامع و دقیق که فقط به یک مرحله اشاره نکند از انتخاب بنگاه، آماده سازی، ارزشگذاری، بازاریابی، نوع واگذاری، قرارداد واگذاری، نظارت پس از واگذاری و تا حل و فصل اختلاف حقوقی را شامل می‌شود تا به آسیب شناسی برسیم.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha