۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
رشد اجاره بها تعطیلی واحدهای تجاری در گرگان را افزایش داد
رئیس اتحادیه املاک گرگان:

رشد اجاره بها تعطیلی واحدهای تجاری در گرگان را افزایش داد

گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان با اشاره به افزایش روزافزون اجاره بها واحدهای تجاری در این شهر گفت: بسیاری از کاسبان مستاجر به دنبال تعطیلی و ابطال جواز خود هستند.

محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در بخشنامه ابلاغی محدودیت کرایه بهاء، سخنی از واحدهای تجاری به میان آورده نشده و صرفاً به موضوع تعیین سقف اجاره بهاء برای منازل مسکونی اشاره شده است.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: در حالی که سقف افزایش اجاره بها در شهرهای کوچک ۱۵ درصد تعیین شده، شاهد آن هستیم که در حوزه واحدهای تجاری قیمت اجاره ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

صنعتی بیان کرد: کاهش قدرت خرید مردم و به تبع آن کاهش فروش امکان پرداخت اجاره بیشتر برای کاسبان را بسیار سخت و غیرممکن کرده و تعدادی از همکاران واحدهای تجاری فکر لغو و ابطال جواز خود هستند.

وی ادامه داد :۸۰ درصد فعالان واحدهای تجاری در گرگان به عنوان مستاجر در مغازه ها و ابنیه مشغول به کسب و کار بوده و فقط ۲۰ درصد کنش گران بازار، صاحب ملک و مغازه هستند.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: رشد نرخ اجاره ها در کنار قیمت بالای خدماتی مانند آب و گاز، افزایش مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد سبب شده تا کاسبی و فروش در واحدهای تجاری صرفه اقتصادی چندانی نداشته باشد.

صنعتی گفت: بسیاری از فعالان بازار، هم مغازه آنها و هم منازل مسکونی آنها استیجاری است که جهش چشمگیر قیمت اجاره، عرصه زندگی را بر آنها تنگ کرده که باید چاره اندیشی عاجلی شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha