۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
ویروس کرونا ۷۰ میلیارد ریال به شرکت علیصدر همدان ضرر مالی وارد کرد
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر:

ویروس کرونا ۷۰ میلیارد ریال به شرکت علیصدر همدان ضرر مالی وارد کرد

همدان - مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته درآمد فروردین ماه شرکت سیاحتی علیصدر ۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا حتی یک ریال از این درآمد نیز محقق نشد.

مهدی مجیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت سیاحتی علیصدر همدان ۳ سهامدار عمده دارد، گفت: با ورود ویروس کرونا به کشور غار علیصدر تعطیل شد و بخش عمده ای از شاغلان غار علیصدر برای دریافت بیمه بیکاری به تامین اجتماعی معرفی شدند که حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر هستند.

وی با بیان این که غار علیصدر و مجموعه های پیرامونی آن از اواسط اسفندماه گذشته تعطیل شد و بهره برداران بخش خصوصی این شرکت نیز بیکار شدند، گفت: طبق تصمیم هیئت مدیره از رقم های قرارداد بهره برداران این مجموعه رقم‌هایی کسر خواهد شد.

سرمایه اصلی شرکت سیاحتی علیصدر کارگران آن هستند

مجیدی با بیان اینکه سرمایه اصلی شرکت سیاحتی علیصدر کارگران آن هستند و بسته معیشتی برای آنها در نظر گرفته شده است؛ اظهار داشت: ابتدای اردیبهشت ماه ۵۰۰ هزار تومان به حساب هر یک از این کارگران واریز و وامی قرض‌الحسنه به مبلغ ۲ میلیون تومان به آنها اختصاص یافت که تا پایان اردیبهشت ماه از این وام بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه طبق پیش بینی های صورت گرفته درآمد فروردین ماه شرکت سیاحتی علیصدر ۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا این درآمد به صفر رسید، گفت: در ایام نوروز و فروردین حتی یک ریال از این درآمد نیز محقق نشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۳۰ درصد نیروهای انسانی شرکت سیاحتی علیصدر فعال هستند و ۷۰ درصد از بیمه بیکاری استفاده می کنند، عنوان کرد: تمام کارگران شرکت سیاحتی بیمه بودند و از مزایای این بیمه بیکاری بهره‌مند شده‌اند.

مجیدی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس پیش بینی های صورت گرفته طی هماهنگی با کارشناسان بهداشت و درمان پروتکلی در حال تهیه است که شرکت غار علیصدر در زمان بازگشایی با حداقل ظرفیت وارد کار شود تا زمان بندی برای تردد مسافران لحاظ شود، گفت: هر سال تبلیغات گسترده ای برای دعوت مردم به بازدید از غار علی صدر داشتیم اما امسال این اقدام نیز انجام نشد.

اگر بنا بر بازگشایی غار علیصدر باشد ظرفیت حداقلی مدنظر خواهد بود

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه اگر بنا بر بازگشایی غار علیصدر باشد ظرفیت حداقلی مدنظر خواهد بود، گفت: در حال حاضر مباحث نگهداری مجموعه، حفظ فضای سبز و موارد دیگر و ضد عفونی کردن تجهیزات نیز هزینه بر است.

وی در ادامه با دعوت از صاحب نظران در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای ارائه طرح‌ها و ایده‌ها به شرکت سیاحتی علیصدر گفت: بام همدان معروف تپه توریستی «عباس آباد» نیز مغفول مانده است و باید از این وضعیت که تفرجگاهی بدون برنامه فرهنگی است خارج شود و برنامه هایی برای ایجاد نشاط در جامعه پیش بینی شود.

طرح جامع علیصدر تا پایان نیمه اول امسال ارائه خواهد شد

مجیدی با بیان اینکه از افرادی که توان سرمایه‌گذاری در این خصوص را دارند دعوت به عمل می آوریم، گفت: طرح جامع علیصدر تا پایان نیمه اول امسال ارائه خواهد شد که در آن سایت هایی برای سرمایه گذاری لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر از مجموعه علیصدر بازدید داشتند و نگین گردشگری استان همدان معرفی شد، گفت: از سال ۸۹ دستورالعملی توسط هیئت وزیران مبنی بر نظارت و حفاظت از غار ها ابلاغ شد که در این دستورالعمل حفاظت از غار به عهده میراث فرهنگی و بهره‌برداری از آن به عهده شرکت سیاحتی علیصدر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در هیئت مدیره مصوبه ای داشتیم تا حیطه وظیفه هر یک از این دو مجموعه مشخص شود، گفت: نظارت و حفاظت بیرون از غار به عهده مجموعه علی صدر است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه تفاهمنامه به نحوی است که حق و حقوق قانونی حفظ شود، گفت: طرح جامع علیصدر برنامه بالادستی ما خواهد بود.

مجیدی یکی از راه های کسب درآمد را کاهش هزینه ها برشمرد و با بیان اینکه در حال حاضر پرسنل این مجموعه با حداقل حقوق مشغول فعالیت هستند، گفت: پروتکل های بهداشتی نیز در ۳ بخش مجزا مشخص شده است.

وی با یادآوری اینکه مشاور تیم فعال است و پردازش ایده انجام می گیرد، گفت: در این مجموعه از آنجا که تاکنون نقشه راه برای جذب سرمایه گذار آماده و نهایی نبود به دنبال آنیم طرح جامع علیصدر هر چه زودتر نهایی شود تا جذب سرمایه گذار سریعتر صورت گیرد.

کد خبر: ۱۵٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha