۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
آغاز احداث یک معدن نیکل در برزیل| تولید سالانه 29 هزار تن فلز مورد نیاز باتری

آغاز احداث یک معدن نیکل در برزیل| تولید سالانه 29 هزار تن فلز مورد نیاز باتری

شرکت معدنی هوریزونته ساخت معدن نیکل آراگوآیا را در شمال برزیل آغاز کرده و قرار است سالانه ۲۹ هزار تن فلز مورد نیاز تولید باتری تولید کند.  

بازار؛ گروه صنعت: شرکت معدنی هوریزونته ساخت معدن نیکل آراگوآیا را در شمال برزیل آغاز کرده و قرار است سالانه ۲۹ هزار تن فلز مورد نیاز تولید باتری تولید کند که اغلب برای عرضه در بازار فولاد ضد زنگ است.

این پروژه با بودجه کامل که ساخت آن حدود دو سال طول خواهد کشید، در ابتدا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن نیکل در سال تولید خواهد کرد. ساخت و ساز شامل یک گودال روباز و یک کارخانه فرآوری است که طی یک دوره تخمینی ۲۸ ساله فرونیکل تولید خواهد کرد. آراگوآیا یک پروژه کلیدی برای تنوع بخشیدن به بخش معدن برزیل است که بر سنگ آهن متمرکز است.

جرمی مارتین، مدیر اجرایی این پروژه گفت: در حالی که ما همراه با سایر پروژه‌های جهانی با فشارهای تورمی مواجه هستیم، تا به امروز توانسته‌ایم تقریباً ۵۰ درصد از بودجه پروژه‌های پیش ‌احتیاطی خود را به طور مستقیم به بودجه اختصاص دهیم که نتیجه بسیار مثبتی است.

هوریزونته همچنین در حال پیشبرد یک مطالعه امکان سنجی برای پروژه نیکل- کبالت ورملیو و در ایالت پارا است. انتظار می رود بر اساس این دارایی در مرحله اول سالانه ۱۵ هزار تن نیکل و ۶۰۰ تن کبالت تولید کند. ظرفیت ورملیو می تواند تا ۲۴ هزار تن نیکل در سال در طول عمر ۳۸ ساله معدن افزایش یابد.

برزیل ذخایر نیکل را ۱۶ میلیون تن تخمین زده است و در حال حاضر هشتمین تولید کننده بزرگ جهان با تولید ۱۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۱ است.

مصرف جهانی نیکل در سال گذشته ۱۶.۲ درصد افزایش یافت که ناشی از افزایش تقاضا از طرف هر دو بخش فولاد ضد زنگ و باتری است.

بر اساس آخرین عکس آماری گروه بین ‌المللی نیکل در بازار، نتیجه کاهش عرضه ۱۶۸ هزار تنی بود که بزرگترین کسری تولید در حداقل یک دهه اخیر است.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha