۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
سیاست وزارت کشور تبدیل روستا به شهر نیست| دلایل خالی از سکنه شدن روستاها
معاون وزیر کشور:

سیاست وزارت کشور تبدیل روستا به شهر نیست| دلایل خالی از سکنه شدن روستاها

جمالی نژاد، معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه سیاست وزارت کشور تبدیل شدن روستا به شهر نیست گفت: چگالی جمعیت در شهرها روستاها را خالی از سکنه کرده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: «مهدی جمالی» در آیین امضای تفاهم نامه مشترک همکاری های عمرانی در روستاها بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت کشور با بیان اینکه وجود زیرساخت های خوبی که در روستاها بر اساس تلاش های بنیاد مسکن و نهادهای مختلف ایجاد شده هنوز هم به علت توزیع نامتوازن برخی از روستاها خالی از سکنه شده است گفت: چگالی جمعیت در کلان شهرها بالا است و همین موضوع روستاها را خالی از سکنه کرده است. حتی با وجود اینکه در برخی روستاها خدمات خوبی فراهم است به دلیل نبود شغل، روستاها خالی از سکنه شده اند.

معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: برای اجرایی شدن شعار مردم پایه، باید به روستاها توجه ویژه‌ای شود و به همین علت با امضای این تفاهم نامه بسیاری از مسائل دهیاریها و شهرداریها حل و فصل خواهد شد.

وی گفت: برای جلوگیری از توزیع ناعادلانه خدمات و امکانات، امیدوار هستیم با امضای این تفاهم نامه با همدلی و همراهی یکدیگر بتوانیم شاهد جنب و جوش بیشتری در روستاها باشیم و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها فضای مناسبی را در نظام شهری و روستایی کشور به وجود آورد.

معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان کرد: خوشبختانه سازمان شهرداریها و دهیاریها در کنار پشتیبانی های مورد نیاز در زمینه توسعه و آبادانی روستاها حمایت و هدایت لازم را انجام می دهد و بر ۳۷۰ وظیفه شهرداری ها نظارت می کند.

جمالی نژاد یادآورشد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک هدف مقدسی دارد و آن توسعه و آبادانی روستاها و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در تمام روستاهای کشور است و این تفاهم نامه نیز بر اساس آن در راستای تسهیل این اقدام مقدس در روستاها به امضا رسید.

معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به وضعیت روستاهای کشور افزود: هم اکنون ۲۳ هزار و ۱۲۳ روستا در کشور زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند و در مجموع ۵۹۰ هزار نفر در این روستاها ساکن هستند و سیاست وزارت کشور این است که از تبدیل روستاها به شهر خودداری شود.

جمالی نژاد اظهارداشت: در حال حاضر در کشور بیش از ۶۰ هزار روستا داریم که حدود ۳۸ هزار روستا دارای دهیاری هستند و پیگیر این هستیم که مابقی روستاها نیز در کشور دارای دهیاری شوند.

شایان ذکر است که تفاهم نامه همکاری های مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت کشور به منظور ارتقاء کیفیت ساخت و سازها و توسعه پایدار عمران روستایی عصر امروز به امضا رسید.

در این تفاهم نامه طرفین توافق کردند در زمینه تعامل مثبت و سازنده بین سازمان شهرداریها و دهیاریها در حوزه مرتبط با توسعه عمران روستایی با یکدیگر همکاریهای لازم را به عمل آورند.
ساماندهی مدیریت امور زمین در روستاها، بازنگری و اجرای طرح‌ هادی در روستاها و ارتقای کیفیت ساخت و سازهای روستایی از مهمترین زمینه های همکاری بنیاد مسکن و وزارت کشور در این تفاهم نامه است.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha