۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
کیفیت ساخت و ساز در روستاها افزایش می یابد
امضاء تفاهم نامه همکاری‌ بین بنیاد مسکن و وزارت کشور

کیفیت ساخت و ساز در روستاها افزایش می یابد

تفاهم نامه همکاری های مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت کشور به منظور ارتقاء کیفیت ساخت و سازها و توسعه پایدار عمران روستایی به امضا رسید.

بازار؛ گروه راه و مسکن: تفاهم نامه همکاری های مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت کشور به منظور ارتقاء کیفیت ساخت و سازها و توسعه پایدار عمران روستایی به امضا رسید. در این تفاهم نامه و در اجرای بند 11 ماده 78 قانون شوراها و به منظور ساماندهی و نظارت موثر بر هر گونه ساخت و ساز روستایی، دهیاری ها ضمن تشکیل پرونده برای متقاضیان و پس از هماهنگی و استعلام ضوابط فنی از بنیاد مسکن شهرستان ها در چارچوب مصوبات طرح هادی روستا اقدام به صدور دستور تهیه نقشه ، پروانه ساختمان و پایان کار می نماید.

امور مربوط به کنترل، نظارت و تهیه نقشه های لازم ساختمانی و تایید اتمام عملیات ساختمانی با رعایت مقررات ملی ساختمان، توسط ناظرین نشام فنی روستایی و دفاتر طراحی روستایی در چارچوب تفاهمنامه همکاری سه جانبه وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی انجام خواهد شد.

طرفین توافق کردند در زمینه تعامل مثبت و سازنده بین سازمان شهرداریها و دهیاریها در حوزه مرتبط با توسعه عمران روستایی با یکدیگر همکاریهای لازم را به عمل آورند.
ساماندهی مدیریت امور زمین در روستاها، بازنگری و اجرای طرح‌ هادی در روستاها و ارتقای کیفیت ساخت و سازهای روستایی از مهمترین زمینه های همکاری بنیاد مسکن و وزارت کشور در این تفاهم نامه است.
همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت کشور در این تفاهم نامه توافق کردند که به منظور تسهیل طرح هادی در روستاها بنیاد مسکن پس از تصویب آن مراتب را به فرمانداری ها و دهیاری ابلاغ تا طی مراحل قانونی این طرح ها به مورد اجرا گذاشته شود.
این تفاهم نامه توسط احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha