۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
تولید ۱۴ میلیون مگاوات ساعت انرژی توسط بنیاد مستضعفان
مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا مطرح کرد

تولید ۱۴ میلیون مگاوات ساعت انرژی توسط بنیاد مستضعفان

امیری، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا گفت: نیروگاه‌های وابسته به بنیاد مستضعفان موفق به تولید ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی در سال ۹۸ شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محسن امیری اضافه کرد: بر این اساس و با اتمام تعمیرات به موقع نیروگاه ها با آمادگی کامل وارد دوره پیک مصرف برق می شویم.

وی در جریان سفر به استان لرستان و بازدید از نیروگاه خرم آباد ضمن تشریح آخرین وضعیت احداث واحدهای این نیروگاه اظهار داشت : واحد اول گاز این نیروگاه با شبکه برق کشور سنکرون شده و واحد دوم گازی این نیروگاه نیز تا هفته اول اردیبهشت ماه به شبکه سراسری برق می‌پیوندد.

امیری افزود: واحد بخار نیروگاه خرم آباد به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات نیز تا پایان سال ۹۹ وارد مدار خواهد شد و با افزوده شدن این واحد، ظرفیت این نیروگاه به ۴۸۰ مگاوات خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که بسیاری از مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا، به شیوه دورکاری فعالیت می کنند، همکاران نیروگاهی صبا به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند تا علاوه بر اتمام به موقع تعمیرات نیروگاه ها، برق مورد نیاز کشور در بخش های مختلف نیز به صورت پایدار تأمین شود.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با اشاره به برنامه های توسعه نیروگاهی این هلدینگ، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، به گونه ای عمل می کنیم تا هم سلامت سیستم تولید برق را به صورت کامل داشته باشیم و هم سلامت نیروی انسانی در شرایط شیوع ویروس کرونا حفظ شود.  

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با بیان اینکه ضریب آمادگی نیروگاه های صبا نسبت به چندسال گذشته از وضعیت مناسب تری برخوردار بوده است و در پیک مصرف سال ۹۸ توانستیم با حداکثر ضریب آمادگی خدمتگزار کشورمان باشیم، افزود: خوشبختانه میزان تولید در نیروگاه های مجموعه صبا در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ پیشرفت قابل توجهی داشته است.

امیری همچنین با اشاره به وضعیت نیروگاه های وابسته به هلدینگ صبا گفت: امیدواریم طبق برنامه ریزی انجام شده طرح های توسعه ای نیروگاه ها را به اتمام برسانیم و در همین راستا برنامه ای را دنبال می کنیم تا با سرعت بخشی به پیشرفت پروژه بخش بخار نیروگاه چابهار و احداث بخش بخار نیروگاه خرمشهر،  این نیروگاه‌های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم.

کد خبر: ۱۵٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha