۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
رقابت دوشادوش زعفران و طلا در بازار آتی

رقابت دوشادوش زعفران و طلا در بازار آتی

معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته گذشته با انعقاد ۳۷ هزار قرارداد دنبال شد که ۲۷ هزار آن برای معاملات زعفران نگین بود.

به گزارش بازار، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی بورس کالا در هفته گذشته به رقم ۲۱۶ میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان رسید و معامله گران تعداد ۳۷ هزار و ۱۳۷ قرارداد آتی زعفران نگین، صندوق طلا و نقره را در این بازار منعقد کردند.

بازار قراردادهای آتی بورس کالا در هفته گذشته شاهد رقابت سنگین زعفران نگین و صندوق طلا برای کسب مقام نخست از نظر ارزش معاملات بود و ۹۹ درصد از ارزش کل معاملات در این دو دارایی پایه به ثبت رسید.

۲۷ هزار و ۵ قرارداد آتی زعفران نگین در سه سررسید تیر و شهریور و آبان ماه ۱۴۰۱ منعقد شد و ارزش نزدیک به ۱۱۵ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان را در پی داشت. با این آمار معاملاتی، زعفران نگین در صدر بازار جای گرفت و به ترتیب ۷۳ درصد از حجم و ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.

صندوق طلا نیز در رقابت با زعفران نگین توانست ۲۴ درصد از حجم و ۴۶ درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار خود بگیرد و مقام دوم را کسب کند. در این هفته ۹۰۷۷ قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ماه امسال منعقد شد و ارزش بیش از ۹۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را در پی داشت.

در هفته‌ای که گذشت، تعداد ۱۰۵۵ قرارداد آتی نقره تحویل خرداد و مرداد امسال نیز به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۱۵۰ تومان منعقد شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha